VM Digital slavi 4. rođendan

Table of Contents

Osvanuo je još jedan 15.06. i  VM Digital slavi svoj 4. rođendan. 

Da znamo, šta oni tu smaraju, čuj 4. rođendan. E pa, nas baš briga, slavimo 4. rođendan jer slavimo četiri pune godine rada ONAKO KAKO MI HOĆEMO i to je najbitnije da zapamtite iz ovog teksta, a ne naša mala pričica kako je sve krenulo.

Naravno, u samoj suštini, tada sam od čuvenog APR-a dobio da i zvanično, mala ideja, koja se rodila u sobi na Limanu 2, je “živa” i datum je bio 15.06.2020.

A kako je sve počelo? Pa iskreno, duga je jako priča, treba jedno 10 delova ovog teksta da bi se opisalo kako je sve teklo, a time bi podsećali na neki od starijih horor filmova, koji sada broje svoje desete delove, a nećemo to, zar ne? 

Pošto nećemo, onda radimo kako mi hoćemo.

Bebeći koraci

Tek smo počeli, sigurno nismo najpametniji, niti smo mislili to. Bili smo spremni da zapnemo, učimo, primenjujemo, testiramo, menjamo, testiramo, učimo, zapnemo još jače, upadnemo u bunar, izvadimo se iz istog… Vidite i sami gde idemo sa ovim, tako?

Nismo bili ni mikro preduzeće (i ako po zakonima i broju zaposlenih smo to bili) već jedan lik sa Limana, koji plaća sebi neke poreze i doprinose, vija klijente, cima se oko Googla i uči o njemu, a usputno traži i osobu da proširi tim.

I tako je meni zatrebao prvi sajt za VM Digital i tu u priču ulazi Nataša, nju ste već upoznali kroz njen tekst objavljen nešto ranije, a ako niste čitali Nacinu priču, možete je pronaći ovde

U tom trenutku, Nataša je junior programer u firmi u Novom Sadu i prihvata da ona bude ta koja će VM Digital sajt da “podigne” na internete (obožavam ovu reč).

Sam sajt je imao stari logo, bio taman, neke forice koje smo tada voleli, ma bio je sve šta moderan sajt ne treba da bude, odudarao je od svih principa modernog sajt dizajna, ali je imao ono nešto. Bio je nešto treće, bio je upadljiv, lako se urezivao u sećanje i bio je MALKO drugačiji.

Upada Naca u priču

VM Digital logo na crnoj pozadini, stari logo, prvobitni, iz 2020. godine
Prvobitni logo - Cirka leto 2020.

Malo po malo, korak po korak, klijent po klijent, preporuka po preporuka, dovela je do toga da se VM Digital “širi” za još jednu poziciju. Igrom slučaja, Naca u tom trenutku zavšrava sajt, odlazi sa programerskog posla i počinje da vija ono šta voli, a to je dizajn, a pogotovo veb dizajn, ali to će vam ona pisatu u budućnosti.

Čitajući do sada, mislite da je sve išlo glatko i po loju, ali nije baš tako.

Šta bi ste pomislili kada bih vam rekao da sam za prvih 6 meseci solo rada zaradio 5$ od kompanije iz Kine, a sve ostalo je bilo za, tada, famozne i izrazito bitne review zvezdice na UpWork platformi.

Iz perspektivne čuvene generacije Z koja nadolazi krupnim koracima, pa i perspektive “modernih” biznismena koji su zaboravili kako je bilo pre samo koju godinu, sigurno bih bio okarakterisan kao ludak. 

Samo što ne gledam tih 6 meseci kroz prizmu 5$, nego vreme koje je upotrebljeno u edukaciju, praktično učenje, rad, greške, ispravljanje grešaka, snalaženja, daljeg učenja i na kraju rezultat, jer pre tih 5$, usledila je promena života i prestanak bavljenja fudbalom i ono večito pitanje, šta ću sad od svog lajfa?

Sad kad gledam, smešno je hahahahahh, čuj 5$ za 6 meseci, ko je spreman na to?

Krvavih 5$… Ali najdražih.

Šta dalje?

Pa ta 2020. godina je prošla, pa iskreno, ni ne sećam se kako.

Valjda ta euforija, sad sam mladi preduzetnik, imam nekih 66% obaveza prema državi, treba zadržati klijenta, treba operativu raditi, treba firmu voditi, treba otići i istrenirati, nekada i pivo popiti, tako da me ni ne čudi da je tih prvih 6 meseci prošlo kao 6 dana.

Zato se svake sledeće godine sećam u detalj.

2021. upada Nataša u VM Digital i krećemo uprkos strahu. Ta reč uprkos je jako bitna.

Nakon što je napravila taj prvi sajt za VM Digital i odluke da se upusti u dizajn i kreativu, Naca se pridružuje meni u ovom ne baš normalnom putu i kreće od 0.

Ta prva, puna godina, pa čak i skoro pa cela 2022. su stvarno bile prelepe. Niti smo mi znali šta znači imati firmu i biti preduzetnik, niti smo popili svu pamet ovog sveta iz naših oblasti rada, ali smo znali šta hoćemo, kako to hoćemo i bili smo spremni da uložimo vreme, trud, rad i da budemo izrazito disciplinovani kako bi smo za kratak period (verujte mi, par godina je smešno kratak period da naučite išta da bi ste se mogli smatrati iole relevantnim u vašoj oblasti rada) toliko naučili i prošli praktičnog rada u univerzumu digitalnog marketinga, da sada, 15.06.2024. bez i malo skromnosti, mogu da izjavim javno:

Kidamo ovaj posao sestre i braćo, a tek najbolje sledi.

E da, to su mi naši klijenti rekli da napišem slobodno.

Naravno, nismo u svim sferama u vrhu, negde čak ni ne želimo da budemo niti da radimo taj “deo” digitale, jer smatramo da ima mnogo stručnijih, pa bolje neki tim da se formira, saradnja, bilo šta, nego da se radi nakaradno i na pola, zar ne?

Davno je Marlon Brutal u pesmi rekao ne može ništa na pola!

Famozna 2023. - Mrkli mrak

Krajem 2022. dobijamo mi ogromnog klijenta sa velikim investicijama, planovima, ma… Sve ono što jedna agencija želi da ubode.

Znate šta sam ubo? Jedan veliki problem. Znam kako ovo zvuči, ali ako ste već došli dovde, sigurno ste imali i takve, na papiru sve kul, a ustvari frontend im je kul i lep, ali backend je pod požarom.

Znate šta je dosta zanimljivo?

OD NJIH SMO NAJVIŠE NAUČILI i da nije bilo njih, firma ne bi preživela 2023!

Naravno, naučili smo sve šta jedna moderna, mlada, ali sa mogućnošću da brzo skejluje kompanija, NE TREBA DA RADI.

A pogotovo kako da se vodi i komunicira. 

Hvala im na tome do neba, nikada vas neću zaboraviti. 

Ta 2023. pa i sam podnaslov, nose teške neke reči, pa da ih pojasnimo ukratko. Sunovrat, ako se može ta reč upotrebiti, je krenuo pred kraj 2022. godine, od ratova, geopolitike, do “pucanja” investicionih banaka u Americi, i uz sve to, mi smo, jelte, “zaboli” klijenta koji će nam lajf promeniti.

Kako kažu Ameri: “When it rains it pours”, a mislim da je to blag opis kakvi su nas vetrovi lomili tokom čitave godine. Hajde da sumiramo to ovako, privatno, poslovno, sve celokupno, 2023. godina se može opisati kao perfektna superćelijska oluja sra*a.

Naravno, i ako je od 365 dana, sigurno 300 bilo u mrklom mraku (figurativnom), onda je tih 65 dobrih dana, svetlih dana, otišlo u totalnu suprotnu krajnost.

Jedan od tih dana, mislim na ovih 65, spada i onaj kada smo Jelka, tada samo prijatelj, a sada uz to koleginica i kidačica dizajna i svega u vezi vizuelizacije, sedeli u Puberaju, pili kafu i kukali. Samo, ona je tada menjala lajf iz korena, ali o tome će vam u Julu lično ona pisati, a ja sam bio u kanalu svih kanala. Zamislite kanal Dunav-Tisa-Dunav, e ovaj moj lični bi bio prljaviji, dublji, i mračniji.

A onda dodajte na to i poslovnu 2023. i njen mrak, postaje vam jasno zašto je oluja bila takva kakva je.

Ali kao i uvek, palačinak se mora okrenuti.

Vlada, Naca i Jelena iz VM Digital ekipe sede i gledaju u laptop u kancelariji.

Okrenućete se palačinak... I okrenuo se

Obožavam ovo da izgovorim. Da nije tako i da ne verujem u to, ne bih vam ovo pisao sada. Mnogo je razloga zašto tvrdim da će se palačinak UVEK okrenuti, verovali vi ili ne, samo strpljenje.

Zaboravio sam na to u silnom mraku tokom 2023. ali sam se prisetio i sa tim razmišljanjem smo svi đuture ušli u 2024.

Iskreno, imam osećaj da je juče bila proslava Nove godine, a već nam je rođendan i leto je tu. Šta da vam kažem sem da se palačinak okrenuo.

Stabilizovalo se sve, mi smo narasli mnogoooooo u svom tom mraku, a pogotovo lično ja, ali ne kažu bez veze, da bi narastao, moraš prihvatiti da nekada nisi u pravu i biti spreman da se menjaš, a Naca, Jelka i ja, kao i svi naši saradnici su bili spremni.

U ovih 6 meseci smo podgili VM Disconnect, prvi pravi blog o digitalnom marketingu, gde želimo da se “diskonektujete” od standardnog kanala informisanja (5 sekundi reela/TikTok videa) i da pročitate tekstove koji će vam preneti pravo znanje, praktične primere iz oblasti iz koje nam dolaze stručnjaci koji pišu.

Takođe naš tim, interno, predvođen Mimom, tada glavnim PR-om za Novi Sad Evropska prestonica kulture 2022, često izbacuje prezanimljive i veoma bitne tekstove, a pisala je i svoj o PR-u, njega možete da pronađete ovde.

Šta tek da vam kažemo o preduzetničkim legendicama? To je posebna kategorija za sebe. Tu pročitajte kroz šta sve prolaze preduzetnici, kakvi su realni problemi i kako se rešavaju.

Naravno, to nije sve. Napravili smo i software. Mhm.

I tu ćemo da stanemo, nećemo niti jednu reč više o tom software-u da vam kažemo.

Tek ćete da čitate o njemu.

Od Pileta za sestre i braću

Nadam se da vam je ovaj rođendanski tekstić malo pomogao ako se nalazite u teškom poslovnom, pa čak i privatnom, momentu. Sve će proći, palačinak će se okrenuti, a vi, ukoliko znate da učite, makar i na svojim greškama, pa ja se ne brinem za vas.

Čujemo se kroz nekih 6 meseci, kada mi se opet bude pisalo.

I čitajte sestre i braćo, to je najjača stvar.

Pile

Vladimir Milic, bivši profesionalni fudbaler, trenutno plovi po univerzumu digitalnog marketinga i ova avantura traje preko 5 godina. Uz svoj trud i želju za konstantnim usavršavanjem, osniva VM Digital pre više od 3 godine. Sa svojim timom legendi, u Avgustu 2023. porinut je novi brod u okean digitalnog marketinga, VM Disconnect, a ostalo... Pa pratite nas.
Prijavite se
Ne propustite najnovije tekstove
Priključite se ekipi VM Disconnect i čitajte prave stvari o svetu digitalnog marketinga
Search Generative Experience (SGE) - drugi deo bloga u vezi novog načina pretraživanja Googla. Novi tekst VM Disconnect tima na sajtu VM Digital.

Search Generative Experience (S01 E02) – Šta ovo znači za brend i marketing?

Zamislite da u vašem društvu imate jednog prijatelja koji ima sve potrebne kontakte da vam prosledi, za bilo kakav problem ili upit u životu, čak i više kontakata za istu stvar, sa rečenicom „Ako ti se ne javi taj, zovi ovog…“. Upravo smo vam plastično objasnili šta Search Generative Experience (SGE) nudi i kako funkcioniše.

Detaljno pročitajte u našem novom tekstu, koji je samo I deo ove teme.

Search Generative Experience (SGE) - Vi pitate, Google daje na tacni. Novi blog VM Disconnect tima na sajtu VM Digital.

Search Generative Experience (SGE) – Vi pitate, Google daje na tacni

Zamislite da u vašem društvu imate jednog prijatelja koji ima sve potrebne kontakte da vam prosledi, za bilo kakav problem ili upit u životu, čak i više kontakata za istu stvar, sa rečenicom „Ako ti se ne javi taj, zovi ovog…“. Upravo smo vam plastično objasnili šta Search Generative Experience (SGE) nudi i kako funkcioniše.

Detaljno pročitajte u našem novom tekstu, koji je samo I deo ove teme.

Istraživanje tržišta - VM Digital blog.

Istraživanje tržišta – prijatelj koji će mnogo da vam pomogne

Glavna poenta je prikupljanje različitih informacija o određenom, ciljanom tržištu i od već stečenih, kao i potencijalnih klijenata, pa i od konkurencije, kako bi se bliže mogao odrediti uspeh nekog novog proizvoda ili usluge. A kako to izgleda, pa izvol’te pa pročitajte novi tekst na našoj blog stranici.