Naslov za ovaj tekst mogao je biti „Zašto je vaš mali biznis idealan za blog?“ ili „Pet
razloga da pišete blogove“ ili „Koje su prednosti pisanja blogova“, ali, priznaćete, to bi sigurno mnoge odbilo, jer „ja ne znam da pišem, nemam vremena za to, samo mi je još to falilo….“ i nastavite niz sami.
Međutim, da biste pisali blogove nema potrebe da imate diplomu profesora srpskog jezika i književnosti ili da se na bilo koji način bavite pisanjem. Jedino što vam je potrebno je da ste stručnjaci na svom polju rada. A to i jeste, čim imate mali biznis. Postavimo to ovako: Ko bi mogao bolje od vas da sagleda problem i predstavi rešenje koje leži u vašem proizvodu/usluzi?
E pa baš tako vaši potencijalni klijenti žele da čuju vas, kao stručnjake. I najbolje rešenje za to je upravo blog! Kroz ovaj naš, mi ćemo vam predstaviti koje su njegove prednosti, ali i cake kako da učinite da vaš blog bude zanimljiv i koristan.
Pet prednosti pisanja bloga:
1. Besplatan marketinški alat za mali biznis koji vam daje veći legitimitet
Reč besplatno, će svakome ozariti lice bilo da ste vlasnik velikog ili privređujete i održavate mali biznis, a pogotovo malim. I što da ne iskoristite mogućnosti koje se nude, besplatno! Blogovi su moćno marketinško oružje koje možete da iskoristite, da vas ništa ne košta, a da vam pri tom donese velike koristi o kojima ćemo govoriti dalje u tekstu. Blogovi su nešto što pre svega vama daje veću potvrdu da ste zaista stručnjak u tome što radite, odnosno daje vašem proizvodu/uslugama veći legitimitet, što kod (potencijalnih) klijenata uliva poverenje i sigurnost. Znate o čemu pričate, šta radite, šta nudite!
Blogove ne morate da pišete samo vi, koji vodite mali biznis, čak je i poželjno da uključite što više ljudi. Prepustite nekad pisanje blogova vašim zaposlenima, svakome iz svog polja stručnosti i delovanja. Pozovite vaše partnere i saradnike da se takođe uključe i recimo ispričaju kako je njima vaš proizvod/usluga bio od koristi. Pisanje bloga, iako na prvi pogled rešava problem vaših (potencijalnih) klijenata, zapravo je dobar alat za promociju!
2. Imate više prostora da kažete šta želite i približite potencijalnim klijentima svoj proizvod/uslugu
Kratko i slatko – jednačina za dobar caption na društvenim mrežama. U marketinškom svetu danas je neophodno da sa vrlo malo reči kažete mnogo i ostvarite cilj. To je svojevrsna gimnastika sa kojom se svi svakodnevno „bore“, ali vam zato blog otvara neke nove mogućnosti. Iako je poželjno da, i kada pišete blog, naravno, vodite računa o dužini i ne preterate, kako ne biste izgubili pažnju čitaoca, blog vam ipak ostavlja veći prostor da kažete sve što želite i možda i najvažnije odgovorite na najčešća pitanja i nedoumice vaših klijenata.
Kako se vaš proizvod koristi, šta ga čini kvalitetnim, od čega je napravljen, kako se održava, čuva, čisti….pa tako i za usluge, kome su namenjene, šta ih ističe u odnosu na slične usluge, šta sve nudite, koje rešenje one nude….Svakako bi bilo poželjno da to predstavite na način koji je približniji klijentima, odnosno da im ponudite rešenje i savet, da razložite njihov problem, da im ukažete na sve što je važno, a ne kroz čistu promociju i reklamu vašeg proizvoda/usluge, jer to pre svega nije ideja bloga, a velika je verovatnoća da će većina pobeći od nečega što je klasična reklama.
3. Blog može da vam dovede nove klijente do kojih ne dolazite redovnim targetiranjem publike
4. Podstičemo SEO optimizaciju da radi u našu korist
A kada smo kod internet pretrage, blog je odlično rešenje i za čuvenu SEO optimizaciju.
Odnosno pozicioniranje vašeg sajta u vrh internet pretrage. U tome upravo može da vam
pomogne blog, evo i zašto. Dakle, kada ljudi žele da reše neki problem, pronađu savet,
raspitaju se o nekom proizvodu, najčešće će to biti kroz postavljanje pitanja onome koji sve zna, a to je Google.
U tom slučaju, veća je verovatnoća da će, na osnovu te pretrage, pretraživač ponuditi konkretan tekst koji se bavi određenom vrstom problema, a ne odmah proizvod/uslugu. U tom slučaju blog je ozbiljna faca koja će vam dovoditi masu na sajt i povećati ono što se zove „saobraćaj na sajtu“, a samim tim, veća poseta, bolje će rangirati vaš sajt u pretragama. Ono što je, takođe, u tom kontekstu odlično je mogućnost da ljudi, koji pročitaju vaš blog, mogu da ga ocene ili označe koliko im je blog pomogao.
5. Kreirajte bazu svojih (potencijalnih) klijenata
Osim što možete podesiti opciju ocenjivanja, blog može da vam pomogne i u kreiranju baze podataka. Opcija koja vas takođe ništa ne košta, a mnogo može da pomogne, je da pozovete one koji pročitaju vaš blog da se prijave i na vaš newsletter kako bi redovno od vas dobijali ne samo blogove, već i imali mogućnost da saznaju za različite pogodnosti koje nudite, nove proizvode i sve ono o čemu želite da obavestite vaše klijente.
5 saveta kako da vaš blog izgleda najbolje:
1. Napravite listu tema koje su značajne za vaše (potencijalne) klijente i vaš mali biznis
Bez obzira na to da li je vaš asortiman širok ili ne, jako je važno da znate o čemu želite da
pišete. Lista tema će umnogome pomoći i vama, najpre da ne lutate prilikom pisanja, potom i da bolje možete da organizujete svoje vreme, a na kraju i ono najvažnije da ti blogovi zaista imaju efekta. Mnogo lakše će vam biti ako za svaki mesec napravite plan za recimo dva bloga koja biste objavili. Šta vam je tog meseca aktuelno, da li je korišćenje vaših proizvoda/usluga specifično recimo za neko određeno doba godine, na šta je važno da tog meseca vašim (potencijalnim) klijentima skrenete pažnju…
Spoljni faktori koji utiču na korišćenje i/ili prodaju su takođe bitni za sagledavanje. Kada imate plan pre svega nećete vi trošiti vreme u sred meseca pored gomile drugog posla „Jaoj treba da napišem blog za sutra, a nemam temu“, a takođe biće vam preglednije da znate kojom temom se kada bavite odnosno kada je pravo vreme za određene teme, stoga će i one biti raznolike.
2. Stavite se u cipele klijenata, rešite im problem, dajte im vrednost
Kada odredite temu, istražite malo o njoj. Ne u smislu da se informišete o čemu ćete pisati, jer ste već stručnjak za to, znate o čemu pričate, već pogledajte malo koliko se o toj temi uopšte pisalo. Kako se pisalo i ko je pisao. Kakve su reakcije i komentari ljudi na te tekstove, da li postoje neki segmenti te teme koji, na primer, uopšte nisu istraženi ili su samo ovlaš pomenuti.
Jednostavnom pretragom koja može da traje i svega pet minuta, jer ste vi već u temi i lako i brzo ćete uočiti sva gore navedena pitanja i dobiti odgovore, značajno možete sebi da olakšate sam proces pisanja i pristup temi koju želite da obradite. Možda ćete dobiti ideju ili ćete utvrditi na koji način ne želite da se bavite određenom temom, jer je to već više puta učinjeno, pa ćete pronaći novi ugao gledanja.
3. Obavezno povežite blog sa stranicom na kojoj se nalaze vaši proizvodi/usluge
tekstu linkujete stranice koje vode do ponude vaših proizvoda/usluga ili još bolje do konkretnih proizvoda/usluga koji su u vezi sa temom. To je još jedan način da povećate saobraćaj na vašem sajtu i duže zadržite (potencijalne) klijente na vašoj stranici. Setite se SEO optimizacije 😊
4. Trudite se da pišete uvek u istom stilu
Bilo da blog pišete vi ili da prepustite vašim zaposlenima, saradnicima, partnerima…kome
god, trudite se da ti tekstovi budu u prilagođeni sličnom stilu. To takođe daje dozu ozbiljnosti i posvećenosti, a pogotovo je važno i kod slanja newslettera da oni koji su se prijavili da vas prate, znaju šta mogu od vas da očekuju.
5. Maksimalno crpite vizuelne elemente
Činjenica da nam je pažnja danas svima na minimumu, najjače oružje su svakako vizuelni elementi, koji i predstavljaju jednu od razlika izmedju tradicionalnog i digitalnog marketinga. Maksimalno se igrajte sa njima – od fotografija, info grafika, animacija, pa sve do videa. Svaka vrsta vizuelnog elementa je dobrodošla kako bi „razbila“ tekst, zadržala, ali i skrenula pažnju na najvažnije segmente teksta i pojednostavila ono o čemu pišete. Usudićemo se da iskoristimo onu izlizanu, ali istinitu floskulu – slika ipak govori više od hiljadu reči.