Search Generative Experience (SGE) – Vi pitate, Google daje na tacni

Table of Contents

Zamislite da u vašem društvu imate jednog prijatelja koji ima sve potrebne kontakte da vam prosledi, za bilo kakav problem ili upit u životu, čak i više kontakata za istu stvar, sa rečenicom „Ako ti se ne javi taj, zovi ovog…“.

I da imate druga koji takođe ima kontakte, ali još bolje, razume se u sve i možete sa njim da se konsultujete, porazgovarate, on vam čak predoči i šta bi bilo rešenje za vas, u samo nekoliko koraka.

Upravo smo vam plastično objasnili šta Search Generative Experience (SGE) nudi i kako funkcioniše.

Ono što je važno reći odmah na početku ovog teksta je da je SGE i dalje u procesu eksperimenta, za sada je dostupan u 120 zemalja i na sedam jezika, ali se još uvek čitav sistem podešava, tako da će vam VM Digital sa zadovoljstvom pričati o SGE već na samom njegovom početku, da biste, prijatelji naši, bili spremni kada ga Google lansira u svemir.

Kao što rekosmo, sve je još u fazi eksperimenta, što znači da Google može uneti neke izmene, kada SGE krene da funkcioniše u širokoj primeni, ali osnove koje su nam bitne za početak, da bismo se uopšte informisali o ovoj novini, se sigurno neće menjati, pa hajde onda da krenemo u novu avanturu.

Search Generative Experience (SGE) - Šaka na laptopu dok se kuca pretraga. VM Disconnect - Blog o digitalnom marketingu.

Šta je Search Generative Experience (SGE)?

Najkraće i najjednostavnije rečeno upgrade-ovana pretraga, zasnovana, naravno na čemu drugom nego, na veštačkoj inteligenciji.

Naime, razlika između novog načina pretrage i onog koji je svima dobro poznat, odnosno SERP prikaza, je sledeća:

  • SERP (search engine results page) prikaz vam, na osnovu vašeg zahteva pretrage, nudi linkove do veb lokacija gde biste mogli da pronađete odgovor na upit koji imate, to već svi znamo kako izgleda i kako funkcioniše
  • SGE (search generative experience) zapravo podrazumeva da u rezultatima vaše pretrage vi već dobijete sklopljen odgovor na vaš upit koji ste imali. Da objasnimo to plastično, neko je umesto vas obavio pretragu, otvorio linkove za koje misli da su relevantni i od tih informacija napravio rezime koji najbolje odgovara na vaš upit.

     

To ne znači da linkova nema više uopšte, u novom prikazu pretrage, sa desne strane (bar je tako za sada), moguće je da vam se pojave tri linka, sa fotografijama, gde ćete i dalje moći da kliknete.

Poznavaoci nove situacije kažu da će linkovi pogotovo da se pojave onda kada SGE nema dovoljno informacija o nekoj temi ili kada je ta tema vrlo osetljiva, kao što je na primer, zdravstvo.

Ipak, kako smo imali prilike da vidimo, Google se u novom SGE prikazu nije potpuno odrekao linkova, ne samo na način koji smo pomenuli, već mislimo na klasičan SERP prikaz, koji su delom implementirali u SGE, zadržavajući svoj prepoznatljivi šablon.

Search Generativ Experience - Budućnost pretraživanja na internetu. VM Digital i naš blog o digitalnom marketingu.

Zašto je to tako?

Pa ključ je u reči prepoznatljivi. Naime, ako znamo da dnevno bude čak 8.5 milijardi Google pretraga, a da skoro 80% potrošača koristi upravo Google pretraživač kada želi da se informiše o nekom lokalnom brendu, Google neće tek tako napraviti ogromnu promenu i skočiti sebi u stomak.

Naime, koliko je on neophodan velikim, srednjim i malim kompanijama i lokalnim brendovima, toliko su svi oni potrebni njemu.

Oni „žive i proslave se“ zahvaljujući njegovim oglasima, a on „živi“ upravo od toga što mu oni plaćaju za te oglase. Pisaćemo više i o samom Google Ads-u u budućnosti. Ovo smo, naravno, malo ugrubo objasnili, ali poenta je da Google neće tek tako naglo i u potpunosti rizikovati da promeni celo korisničko iskustvo, ma koliko ono možda bilo na bolje, i tako direktno uticati na potencijalno smanjenje značajnog dela svojih prihoda. 

Šta je glavna zamisao i šta SGE nudi?

Taj neko koje uradio pretragu umesto vas je naravno veštačka inteligencija, o čemu ćemo govoriti u nastavku, ali još malo da se zadržimo kod ovoga šta je SGE i šta nudi.

Ogradićemo se ponovo da je sve još u fazi eksperimenta, ali prema svim dostupnim informacijama koje su se pojavile, ideja vodilja je personalizacija.

Personalizacija je jedan od vodećih trendova digitalnog marketinga, koji se već iz godine u godinu ponavlja, pa je tako dalji rad na personalizaciji različitih aspekata digitalne komunikacije jedan od top 5 trendova i za ovu godinu, i kao takav čini samu srž i u SGE.

Naime, ideja je da nova pretraga zapravo bude više personalizovana, u odnosu na tradicionalnu, i to ne samo kada je u pitanju rezime potrebnih informacija, već i zbog činjenice da se radi na razvijanju prakse „razgovara“ sa pretraživačem, što SGE obuhvata.

Razgovor podrazumeva chat u kom ćete moći da postavite dodatna pitanja, na koje ćete dobiti smislene odgovore, a da se uz to i dalje zadrži kontekst vašeg prvobitnog upita odnosno pretrage.

Kako funkcioniše SGE?

Za one koji žele malo detaljnije da znaju šta se dešava „iza kulisa“, odnosno kako to sve funkcioniše, reč je o generativnoj veštačkoj inteligenciji.

Generativna veštačka inteligencija (famozni ChatGPT je upravo taj vid AI-a) podrazumeva algoritme i modele koji su sposobni da kreiraju sadržaj. To se odnosi kako na tekst, tako i na fotografije, audio, kod, itd…

Evo još malo detalja za one koji odgovaraju za višu ocenu.  Google generativna veštačka inteligencija koristi razne tehnologije, uključujući obradu prirodnog jezika, mašinsko i duboko učenje, što je zapravo ključ da pretraživač može da razume vaš upit, obradi relevantan sadržaj i kreira adekvatan odgovor koji vam je potreban.

Da bismo lakše razumeli razmeru korišćenja generativne veštačke inteligencije, sigurno će nam pomoći podatak od pre samo dva meseca, koji govori da se ona široko primenjuje u oko tri četvrtine marketinških odeljenja u različitim preduzećima.

Prednosti SGE (Search Generative Experience) pretraživanja.

Koji su benefiti SGE?

Ono što za sada možemo da istaknemo kao benefite ovakvog prikaza pretrage je sledeće:

  • Jednostavniji proces prikupljanja informacija
  • Brz i formulisan odgovor i sumirani podaci na jednom mestu
  • Mogućnost dalje „konverzacije“ sa pretraživačem

Koji su nedostaci SGE?

Naravno, kao i sve što se pojavi u digitalnom svetu, koliko može biti dobro, toliko može biti i opasno. Pa hajde da vidimo šta kažu za falinke SGE.

  • Geografska ograničenost – SGE i dalje nije dostupan u svim zemljama i na svim jezicima
  • Eksperimentalna faza i, još uvek, nedovoljna razrađenost i prilagođenost sistema, pogotovo kada pričamo o različitim jezicima, može dovesti do netačnih ili polu-tačnih informacija
  • U ovom trenutku, manja je vidljivost Google oglasa, ali će zato, Google morati to dodatno da razradi i da ne dozvoli da SGE umanji efekat Google oglasa
  • Netransparentnost – kako i na koji način veštačka inteligencija dolazi do zaključaka i dalje nije poznat, odnosno model je zatvoren

Ne zaustavljamo se ovde

O ovoj temi će tek da se priča! Ovo je samo početak, pa je tako samo početak i na našem sajtu, stoga vam VM digital priprema i blog koji će se posebno baviti uticajem SGE na brendove i njihove marketinške aktivnosti.

Stay tuned prijatelji… Uskoro ćemo se ponovo (dis)konektovati.

VM Disconnect tim je tu da vam predstavi prave i malko drugačije tekstove iz sfere digitalnog marketinga i kako ova ogromna industrija utiče na razne biznise i tržišta. Čućete stručnjake, čućete istinite priče malih preduzetnika, probleme, pa tako i savete kako da nastavite i ostvarite svoje snove.
Prijavite se
Ne propustite najnovije tekstove
Priključite se ekipi VM Disconnect i čitajte prave stvari o svetu digitalnog marketinga
Search Generative Experience (SGE) - drugi deo bloga u vezi novog načina pretraživanja Googla. Novi tekst VM Disconnect tima na sajtu VM Digital.

Search Generative Experience (S01 E02) – Šta ovo znači za brend i marketing?

Zamislite da u vašem društvu imate jednog prijatelja koji ima sve potrebne kontakte da vam prosledi, za bilo kakav problem ili upit u životu, čak i više kontakata za istu stvar, sa rečenicom „Ako ti se ne javi taj, zovi ovog…“. Upravo smo vam plastično objasnili šta Search Generative Experience (SGE) nudi i kako funkcioniše.

Detaljno pročitajte u našem novom tekstu, koji je samo I deo ove teme.

VM Digital proslava 4. rodjendan.

VM Digital slavi 4. rođendan

Već 4. pune godine VM Digital postoji. Imamo osećaj da postoji 6 meseci, pa je Vlada zbog toga odlucio da sa vama podeli ukratko kako su ove četiri godine izlgedale. Prema tome, izvol’te u salonu

Istraživanje tržišta - VM Digital blog.

Istraživanje tržišta – prijatelj koji će mnogo da vam pomogne

Glavna poenta je prikupljanje različitih informacija o određenom, ciljanom tržištu i od već stečenih, kao i potencijalnih klijenata, pa i od konkurencije, kako bi se bliže mogao odrediti uspeh nekog novog proizvoda ili usluge. A kako to izgleda, pa izvol’te pa pročitajte novi tekst na našoj blog stranici.