DaBogda imao pa ne imao

Table of Contents

Pola desetljeća pokušavam ljude da naučim svemu što znam, a naučilo se dosta u proteklih 15 godina radnog iskustva i „bavljenja društvenim mrežama“.

Društvene mreže od svog pojavljivanja pa sve do danas su doživjele milion i jedan prevrat i promjenu, ali onaj najveći se desio stupanjem kompanije META na scenu.

Tu nastaju problemi i dolazi do glavobolje kod online marketara jer od tog trenutka nismo „na čisto“ sa tim šta se dešava i kako koja platforma funkcioniše. Na tankom ledu smo 24/7 i nema magičnog recepta za uspjeh već se sve bazira na sistemu pokušaja i učenja na greškama.

Polaznici mog kursa su potpuni početnici, ljudi koji rade u marketinškim agencijama, ali i pojedinci koji se sami brinu za svoj online imidž i jedno sa sigurnošću mogu reći; najveću zbunjenost srećem oko količine sadržaja i tempa objava.

Društvene mreže u formi lavirina sa ikonicama i čovek koji treba da stupi u lavirint. Koliko je kontenta dovoljno na društvenim mrežama, VM Disconnect blog.

Content i koliko ga je dovoljno na mrežama?

1+1=2 je prosta matematička računica. Na ovo možete zaboraviti kad je u pitanju tempo objavljivanja na društvenim mrežama jer bez obzira na vrstu posla kojim se bavite morate konstantno biti prisutni i pratiti analitiku te se shodno istoj ponašati.

Najčešća greška kod pokretanja novih stranica i otvaranja profila je savjetovanje da se „udarnički“ krene sa sadržajem i ulaganjem u promocije.

Prilikom pokretanja nove FB stranice i IG profila ono što nikako ne trebate (u)raditi je u samom početku pretjerati sa količinom sadržaja (tzv. content) koji objavljujete ČAK I AKO IMATE SPREMNO jer će algoritam tako da nauči; daješ mi puno, hoću još više i tim potezom činite sebi medvjeđu uslugu.

Recimo da ste napravili profil na Instagramu i zadali tempo da svaki dan imate po jednu objavu. Organski reach će biti ogroman, privući ćete pažnju korisnika i ostvariti zavidno dobar broj sa interakcijama vašim content-om. 

Šta se dešava kroz nekoliko sedmica? Objavljujete i dalje svaki dan, ali brojevi su razočaravjući; reach je sve manji, korisnici ne dolaze na profil, a još manje učestvuju. Više se ne pojavljujete na feedu kao prije i sve to je pomalo obeshrabrujuće.

Šta sad? Plaćena promocija se nameće kao logičan potez, ALI tu upadate u zamku broj dva, posebno ako uložite veću sumu novca. Kreirali ste kampanju, uložili, radi neko vrijeme, ALI opet se dešava isto. Rezultati koje ste napravili na početku ne samo da se ne ponavljaju već su sve slabiji i slabiji. Da li je content problem, pitate se možda?

Ustvari, zadali ste ozbiljan zadatak sebi (a i algoritmu) i postavili visoke standarde na samom početku i logičan slijed događaja je da profil treba više; traži više sadržaja i veći budžet za oglašavanje.

Ono što ste na početku mogli da uradite sa 10€ više nikad nećete moći ponoviti jer je Instagram shvatio da imate love. Jednom kad se to desi možete da se pozdravite sa dobrim organskim reachom, a što je najgore i sa onim plaćenim.

Kasika kako hrani ljude contentnom u konotacija prezasićenosti informacija i koliko je content-a dovoljno za vaš biznis?

Na mala vrata

Ako ste tek napravili profile na društvenim mrežama onda taj start pametno (is)koristite; krenite sa jako malo content-a i pratite šta se dešava. U prvoj sedmici ne postojite, u drugoj pozovete prijatelje da vam ostave like i praćenje, a u trećoj se pojavite na sceni.

Četvrta sedmica je rezervisana za sadržaj, umjereno dok su peta i šesta za predstavljanje. Tek nakon što na Instagramu dođete do magičnog broja 50 pratilaca koje ste dobili „prirodno“ razmišljajte o malo češćem i aktivnijem pojavljivanju.

Sedmično 1-2 puta i pratite šta se dešava. Koristite opciju share i reshare content materijala što već postoji i povlačenja objava sa feeda na story i vrtite što je više moguće ono što ste postavili.

Plaćene kampanje ostavite po strani sve dok ne budete imali jasno i dobro definisan budžet koji će imati jednu aktivnu kampanju u periodu minimalno 6 mjeseci. Aktivne kampanje koje konstantno rade na promociji vašeg profila su ključne, bez obzira na iznos, ali su prijeko potrebne da budu postavljene. Ostatak budžeta rasporedite na podkampanje i eventualni boost nekoe jako važne objave.

Naravno, koristite mreže prema vašoj kompaniji i niši u kojoj poslujete.

Za kraj, content „na kašičicu“

Content i objavljivanjem istog „na kašičicu“ imate određenu kontrolu nad algoritmom koji se neće osjećati sito odmah na početku već uvijek ostaje mali prostor i dodatna glad koju ćete konstantno zadovoljavati.

Probajte, testirajte, pratite analitiku i srećno.

Marketing strategija i novogodišnje odluke za vaš brend. Novi tekst na blogu VM Disconnect, agencije za marketing VM Digital.

Marketing strategija i vaša digitalna novogodišnja odluka

Prijatelji i prijateljice, kako vam ide spisak novogodišnjih odluka? Niste osobe koje prave spiskove? Pa, ukoliko se bavite digitalnim marketingom ili marketingom uopšte, postoji jedan spisak koji je važno napraviti. Pa naravno da mislimo na dobre marketing strategije za narednu godinu.

Praznična kampanja - Kako da bude uspešna i 8 saveta za uspeh. Napisan novi blog tekst od strane VM Digital marketing agencije iz Novog Sada

8 saveta da vam bude uspešna praznična kampanja

Možda vam se čini kao da je juče bio januar i da ste onda jednom trepnuli i već je stigao decembar, ali prijatelji naši, to vam je život. Nemojte se brinuti, nećemo se baviti filozofijom života u ovom blogu, ali hoćemo onim što podrazumeva marketinški život na kraju svake godine. Dame i gospodo predstavljamo vam prazničnu kampanju.

Prijavite se
Ne propustite najnovije tekstove
Priključite se ekipi VM Disconnect i čitajte prave stvari o svetu digitalnog marketinga