PPC – Oni da klikću, vi da zarađujete

Table of Contents

Koliko para toliko…e pa nastavak nije muzika,  nego još veća zarada! PPC skraćenica za Pay Per Click je najkraće rečeno oblik onlajn marketinga gde vi, kao oglašivač, plaćate svaki put kada neko klikne na vaš oglas.

Verovatno ćete postaviti pitanje što bi neko plaćao za klikove,  a da nije siguran da će mu se taj novac vratiti i da će zaraditi?   

Baš zbog pitanja i nedoumica, hajde odmah da krenemo od prednosti PPC marketinga i zašto vam je to potrebno za vođenje bilo kog, a pogotovo malog biznisa.

Prednosti PPC marketinga

Drugi vas žele, a vi ih spremno dočekajte!

Za razliku od drugih vrsta oglašavanja, PPC oglasi se pojavljuju onda kada neko pretražuje ključne reči na kojima se taj oglas i zasniva. Što znači da je neko već iskazao interesovanje i potrebu za vašim proizvodima i uslugama i tu je već prvi korak načinjen, a potom ih vi „hvatate“ oglasom i vodite na Landing page odnosno stranicu na koju posetioci stižu kada kliknu na oglas. U tom slučaju vi zapravo plaćate za takoreći kvalitetnu posetu, jer na vašu stranicu zaista stiže neko kome je vaš proizvod ili usluga potrebna i spreman je da plati za to.

PPC reklamiranje. Šta je PPC reklamiranje i kako funkcioniše uz reč click na beloj pozadini sa kursorom miša. VM Digital blog pod nazivom VM Disconnect.

Sa njim znate na čemu ste, on će vam odmah skrenuti pažnju ako je problem u...vama!

Kod PPC nema statusa „It’s complicated“, sve je odmah jasno, rezultati su vidljivi! I ako nešto nije u redu i niste dobro postavili stvari, ne brinite, jer to ne znači raskid! PPC marketing, za razliku od nekih drugih načina oglašavanja, otvoren je za promene, korekcije i prilagođavanje zarad što boljeg rezultata.

Malo smo se preračunali!

Niste dobro procenili budžet za oglas? Stavili ste mnogo novca, a nisu dobri rezultati? Ili biste mogli da stavite još koji euro da rezultati budu top? Nema problema, u PPC marketingu možete i budžet da menjate, shodno rezultatima.

A kako će baš moj oglas da vide?

PPC oglasi pojavljuju se iznad svih rezultata istraživanja u pretraživačima, najčešće u gornjem desnom uglu. Dakle niko neće morati da skroluje ili odlazi na treću stranu ponuđenih rezultata, jer će PPC oglas prvo da uoče.

On je onaj drug koji na vašu žurku dovodi najbolju ekipu!

Iako se možda neko ko klikne na vaš oglas neće odmah odlučiti da klikne i na buy ili pay, PPC marketing će vam omogućiti da se baš oni, koji su zainteresovani za to čime se bavite, detaljnije upoznaju sa vama, da vide koliko je i zašto vaš brend dobar, da dobiju potrebne informacije, da se prijave na newsletter itd… Klik na buy ili pay može uslediti ubrzo posle toga, prilikom sledećeg ulaska na vaš sajt.

Brzo će vas usrećiti!

Za razliku od nekih drugih vidova oglašavanja ili od same SEO optimizacije, za koje je ipak potrebno neko vreme da se efekti uoče, PPC marketing vam najbrže od svih donosi promenu na bolje odnosno zaradu ili efekat kakav ste hteli da postignete sa kampanjom. Ako promena i nije odmah na bolje, ne očajavajte, jer ne zaboravite šta smo iznad rekli – PPC je otvoren za korekcije, samo definišite šta nije dobro i menjajte!

Klizeći uletite konkurenciji!

Naravno, fer play je važan, što ne znači da nećete iskoristiti sve pogodnosti digitalnog marketinga koji vam omogućava da budete korak ispred. E pa brat PPC vama je na usluzi! Ovaj vid marketinga vam omogućava da odredite najpogodnije vreme za puštanje oglasa, a da se ono na primer uopšte ne poklapa sa konkurencijom, da odaberete drugačije ključne reči, drugačiji vizuelni prikaz…itd.

E sad kada smo shvatili zašto nam je PPC marketing dobar gari koji će nam jako pomoći, hajde da vidimo kako on to nama može da donese zaradu!

Ključna reč je konverzija, ako nje nema, stvar je malo propala, ali to ništa strašno nije, moramo se opeći da bi znali kako da pokidamo kampanju!

Šta znači ta konverzija?

PPC plaćene reklame uz laptop sa marketing slicicom. VM Digital dizajn tim.

Pa vrlo jednostavno zapravo – ako su oni koji su kliknuli na vaš oglas i stigli na landing page uradili ono što je cilj vaše kampanje, recimo kupili proizvod, onda je sve topara.

Naravno, neće svako odmah kupiti, to nije smak sveta i ne znači da je oglas propao, možda će se neko prijaviti na vaš newsletter, upoznati bolje sa vašim brendom ili vas zapratiti, ali ako ipak uočite da ne idete uzlaznom putanjom do cilja vaše kampanje, onda nešto nije dobro. U tom slučaju samo trošite pare na klikove, a nemate nikakvu dobit.

Dobra stvar je što ćete to, kao što smo gore i naveli u prednostima, odmah uočiti  i moći da reagujete!

Kako da napravim PPC oglas?

Šta hoću da postignem?

Za početak je najvažnije da odredite šta je cilj vaše kampanje. Šta želite da postignete? Više poseta sajtu? Veću prodaju? Ili nešto treće, peto… PPC marketing zahteva Call to action! Posetilac mora nešto da učini da bi PPC marketing imao smisla i da biste vi imali dobit. Šta treba da učini to određujete vi!

Zato je jako važno da ne budete preopširni, već jasni i koncizni. Dakle fokusirajte se i suzite vašu komunikaciju odnosno predmet oglasa maksimalno. U suprotnom stvara se šum i posetiocu nije jasno šta mu nudite, gubi pažnju, nastavlja dalje u potrazi za svojim rešenjem, a vaš oglas ostade ne kliknut.

Gde ćete se oglašavati?

Kao i kod svakog vida marketinga, oglas može da bude odličan, ali ako nije na dobrom mestu, gde je i vaša ciljna grupa, novac ste u tom slučaju bacili. Zbog toga je bitno da, u skladu sa ciljevima vaše kampanje i sa onim što želite da bude vaš krajnji rezultat dobro razmislite i o tome na kojoj platformi plasirate vašu reklamu.

Google – neprikosnoveno najpopularnija plaforma i najveći pretraživač. Ipak to nosi i izazov, a to je da baš zbog dominacije, postoji velika konkurencija kada su brendovi i ključne reči u pitanju, a to onda znači i izdvajanje većeg budžeta.

Facebook – ovo je svakako neprikosnovena dominacija kada su u pitanju društvene mreže, međutim i tu treba paziti kada je reč o ciljnim grupama. Na Facebook-u je pretežno starija ciljna grupa, dok ćete mlađu pre pronaći na Instagramu, Tik tok-u i drugim platformama. Ipak ono što je dobro, jeste da Facebook ads povezuje i Facebook i Instagram, tako da tu možete pokriti „dve muve jednim udarcem“.

Microsoft Ads – ova platforma fokusirana je na Bing i Yahoo pretraživače i može biti odlično rešenje. Ipak, Bing je pretraživač koji je najpopularniji u SAD-u, tako da vam, za vašu ciljnu grupu, ova platforma možda neće biti idealna.

AdRoll – prednost ove platforme je što nudi prikazivanje i na Google-u i na društvenim mrežama, kao i na svim drugim sajtovima gde imaju zakupljen prostor, ali je fokusirana isključivo na baner oglase i prevashodno je usmerena na one koji su već posetioci vašeg sajta.

Koji oglas želite?

Kakav oglas želite usko je povezano sa tim šta vam je cil kampanje. Kada je reč o PPC marketingu, tu se izdvajaju tri načina oglašavanja:

Search ads – podrazumeva oglašavanje na pretraživačima i bazira se na ključnim rečima od kojih zavisi visoko pozicioniranje.

Display ads – podrazumeva oglašavanje na sajtovima i obuhvata banere sa slikom, ali stručnjaci kažu da su Search ads i dalje najbolja opcija i da postižu najveći efekat.

Social – podrazumeva oglašavanje na društvenim mrežama – Instagram, Facebook, LinkedIn…gde se oglasi pojavljuju na Feed-u.

Ključne reči su ključna stvar!

Na ključnim rečima zasniva se 90% učinka. Zašto? Zato što vi kreirate oglas na osnovu relevantnih ključnih reči za vaš biznis i kada njih neko kuca u pretrazi vaš oglas će se pojaviti. Zato je nakon definisanja cilja kampanje, glavno istraživanje ključnih reči. Napravite listu. Kucajte reči u pretraživač, pogledajte kako se kotiraju. Jedna važna stvar kod ključnih reči na koju treba da obratite pažnju je što odlično rangirane reči ne znače nužno da ćete postići efekat, ali visoko ranigirane reči traže više para. Samo reči sa kojima ostvarujete konverziju, odnosno sa kojima postižete cilj kampanje, su prave, bez obzira kako su rangirane. Ipak imajte na umu da kada jednom definišite ključne reči, to možda nije kraj, jer ćete, shodno rezultatima oglašavanja, neke reči dodavati ili eliminisati.

Prednosti PPC Marketinga. Targetiranje, brzi rezultati, promene u podešavanju, vidljivost i konkurentnost. VM Disconnect, blog stranica za digitalni marketing VM Digital agencije iz Novog Sada.

Kreiranje teksta

Kratko i direktno. Tekst vašeg oglasa mora da prenese jasnu poruku vašim potencijalnim kupcima i da bude u direktnoj vezi sa onim što nudite. Takođe, veoma je važno da tekst bude ubedljiv, odnosno da ponudi vrednost i rešenje i da ubedi one koji pretražuju da kliknu na oglas – call to action.

Landing page

Kada kliknu na oglas, sledeće gde stižu je landing page. Iako možda mislite da je oglas ključan, on to i jeste za privlačenje posetilaca na sajt, ali landing stranica je mesto na kom se sve dešava odnosno mesto gde se posetilac sajta pretvara u kupca! Landing stranica može biti i stranica koja već postoji na vašem sajtu ili ćete je posebno napraviti za potrebe ovog oglasa. Kako god bilo, izgled landing stranice igra ključnu ulogu. Preglednost, vizuelni elementi, jasne informacije, jednostavnost korišćenja, mogućnost da se odmah na toj stranici klikne na buy bez navođenja posetilaca da klikće na još 5 stranica da bi kupio proizvod – sve to je važno u ostvarenju vašeg cilja. Ova stranica je bitna čak i ako neko ne kupi ništa, za ostvarivanje konekcije sa potencijalnim kupcem koji će se možda za sad samo prijaviti na vaš newsletter ili vas zapratiti na Instagram i Facebook stranicama.

Praćenje oglasa

Kada sve uradite i oglas je „live“, tu nije kraj. Da biste postigli cilj i zadovoljavajuće rezultate, potrebno je da pratite šta se dešava sa vašim oglasom, što vam PPC marketing, kao što smo već rekli, jedini i omogućava. Dakle obratite pažnju na to da li ste dobro odredili: publiku, vreme prikazivanja oglasa, ključne reči, budžet, da li publika zaista klikće to što vi želite, itd.

Ako bilo šta od ovoga nije kako treba, menjajte! PPC vam to omogućava.

Pažnja, pažnja!

Nemojte očekivati da će vam iz prve svaki oglas uspeti. Čak i oni koji su stručnjaci, ne znači da će odmah uspeti sve da postave idealno, tako da oglas, bez ikakvih korekcija, postiže glavni cilj.

To je pogotovo važno, jer većina onih koji vode svoje male biznise, nemaju marketinške timove, niti znanje marketinškog stručnjaka, ali to nikako nije znak da treba da odustanete.

Više puta smo kroz ovaj tekst ponovili da, iako PPC jeste izazovan i zahteva dobru pripremu, plan i pažnju, podložan je korekcijama, a to je važno kako biste znali da uložen novac neće biti bačen, samo ćete preusmeravati svoj marketing, kako bi rezultati bili onakvi kakve vi želite.

Istražujte i ne bojte se! Uspeh mora da obuhvati i malo šetanja po trnju, zar ne?

VM Digital veruje u vas!

VM Disconnect tim je tu da vam predstavi prave i malko drugačije tekstove iz sfere digitalnog marketinga i kako ova ogromna industrija utiče na razne biznise i tržišta. Čućete stručnjake, čućete istinite priče malih preduzetnika, probleme, pa tako i savete kako da nastavite i ostvarite svoje snove.
VM Disconnect team piše o tome da li je Instagram i ogranski rič (reach) mrtav i mit, ili i dalje postoji?

Instagram je mrtav, živeo Instagram?

Da li se Instagram zaista „ugasio“ kao platforma za organski rast ili samo prolazi kroz evoluciju koja male brendove tera na novu vrstu prilagođavanja, a često i šta je uopšte reach (rič), a šta impression (impresija)?

Prijavite se
Ne propustite najnovije tekstove
Priključite se ekipi VM Disconnect i čitajte prave stvari o svetu digitalnog marketinga