Email marketing nije mrtav: Evo kako da tvoj newsletter zapravo neko pročita

Table of Contents

Iako se već godinama unazad nalazi u vrhu marketinških trendova, email marketing pomalo „bije“ i loš glas.

Da to niko ne čita, da ljudi preskaču te mejlove, da odlaze u spam…Jednom rečju – smaraju.

Međutim, email marketing konkretno newsletteri mogu da urade odličan posao i zaista donesu rezultate.

Ako znamo kako to da radimo!

Pravi, zabavni, email marketing u 2025oj godini

Zašto uopšte da šaljete mejlove kad svi „vise“ na mrežama?

Zaboravite sva ona pitanja – Da li meni to zaista treba? Možda to i nije za moj biznis? Mnogo novca i vremena mi treba da bi se time bavio/la….iiii niz možete nastaviti sami, ali za tim zaista nema potrebe.

Zato što je email vaš lični medij.

Na Instagramu, Facebooku, TikToku vi ste „gost“, kao i svi drugi, i pravila ne određujete vi, već im se prilagođavate. U mejlu je sve na vama!

Email marketing je jedan od najpouzdanijih i najjeftinijih kanala komunikacije. Ne morate da plaćate svaki put kad želite da vas neko vidi.

I što je još važnije – ljudi koji se prijave na vaš newsletter, već žele da vas čuju.

Email marketing vam omogućava da gradite čvrste veze sa vašim potrošačima zasnovane na odnosu poverenja, brige, kredibiliteta.

Ako ste i dalje u fazonu „Ma sve je to okej, al mejlove niko ne čita“, čita! Samo ne one koji ih gnjave.

Evo pet + jedan bonus savet kako da vaš mejl ne ode u spam:

1. Započnite kao da pišete prijatelju, ne kao kolegi ili klijentu koji te je iznervirao

Umesto da krenete sa „Poštovani kupče“, probajte sa:

„Hej [ime], znaš onaj osećaj kad vidiš da je haljina koju si gledala konačno na sniženju?“

Personalizacija je više od umetanja imena – radi se o tonu.

Ako vaš brend zvuči kao osoba, ljudi će želeti da ga čitaju.

Ako zvuči kao korporativni AI 2013. godine – ode mejl u spam.

Primer:

Mali brend koji prodaje prirodne sapune može započeti mejl sa:

„Znaš li koji su mirisi ove nedelje u našoj maloj proizvodnji? Spoj lavande i zeleni čaj – zvuči kao miris i dodir prirode koji rešava sve, zar ne?”

2. Jedan cilj po mejlu. Jedan. Ne tri.

Zamislite newsletter kao poziv na piće, ne kao poziv na izlet i roštilj i žurku sa prijateljima i njihovim prijateljima i njihovih prijatelja prijatelji.

Fokusirajte se na JEDNU stvar.

Želite da promovišete novi proizvod? Super – pišite o njemu. Ne ubacujte usput i info o popustu, novom blogu, sezonskoj rasprodaji i vremenskoj prognozi. Ljudi beže od pretrpanih mejlova kao od bivših na ulici. 😀

Primer:

Brend sa keramičkim šoljama može poslati:

„Napravili smo šolju koja staje tačno u dlan. Nema kvaku, ali ima karakter. Klikni na novu najbolju drugaricu tvoje kafe.“

3. Vizuali nisu ukras, nego vodič

Ljudi skroluju, ne čitaju roman.

Zato koristite fotografije, dugmiće i čiste paragrafe. CTA (Call to Action) dugme nek bude jasno i primamljivo – „Vidi šolju“, „Pomiriši sapun“, „Spasi kožu“.

Izbegavajte „Kliknite ovde“. Mi nismo na web sajtu iz 2002.

4. Pitaj, ne prodaj

Ponekad newsletter ne mora ništa da prodaje. Može samo da pita nešto. I to je više nego dovoljno da se ljudi povežu.

Primer:

„Koji miris sapuna vam fali u kolekciji? Pišite nam – možda sledeći put baš vi birate!“

Ljudi vole da budu uključeni. A vaš brend postaje nešto više od prodavca – postaje poznanik, pa i drugar.

5. Timing je sve (skoro sve)

Slanje mejlova petkom u 22h? Loša ideja. Ponedeljak ujutru? Takođe.

Uhvatite ljude kad piju kafu  – utorak ili sreda oko 10h ujutru je zlatni termin. Testirajte. Gledajte statistiku. Ne nagađajte.

6. Bonus savet: Pustite newsletter koji biste i vi otvorili

Ako ne znate kako da napišete dobar mejl, napišite nešto što biste vi voleli da dobijete.

Samo jednostavno, korisno i zanimljivo. I ne zaboravite – newsletter ne mora da bude „savršeno brendiran“ – mora da bude čitan.

Dakle da zaključimo. Email marketing nije mrtav. Samo je umoran od loših mejlova. Ako vaš newsletter ima glas, smisao i humor – otvoriće ga ljudi. I ne samo to – kliknuće, zapamtiće i – vratiće se.

A to je poenta, zar ne?

email marketing i kako da ga koristite - VM Digital i VM Disconnect blog
VM Disconnect tim je tu da vam predstavi prave i malko drugačije tekstove iz sfere digitalnog marketinga i kako ova ogromna industrija utiče na razne biznise i tržišta. Čućete stručnjake, čućete istinite priče malih preduzetnika, probleme, pa tako i savete kako da nastavite i ostvarite svoje snove.
VM Disconnect team piše o tome da li je Instagram i ogranski rič (reach) mrtav i mit, ili i dalje postoji?

Instagram je mrtav, živeo Instagram?

Da li se Instagram zaista „ugasio“ kao platforma za organski rast ili samo prolazi kroz evoluciju koja male brendove tera na novu vrstu prilagođavanja, a često i šta je uopšte reach (rič), a šta impression (impresija)?

Prijavite se
Ne propustite najnovije tekstove
Priključite se ekipi VM Disconnect i čitajte prave stvari o svetu digitalnog marketinga