Kako napisati caption koji zaustavlja skrolovanje (čak i kod onih koji nemaju ni sekundu pažnje)?

Table of Contents

Današnji korisnik odluči u 0.7 sekundi da li će stati ili nastaviti da skroluje, stoga razmišljajte uvek o tome da je dobar caption vaš prvi i možda jedini kontakt sa potencijalnim kupcem. Zbog toga treba da bude jasan, zanimljiv i relevantan.

Iako postoje mišljenja da su fotografije i video važniji od captiona, sve to ipak treba posmatrati kao ceo paket, u kom ništa ne treba prepuštati slučaju.

Nemojte se nikada voditi onim „Imam dobru fotku, nema veze kakav je caption“ ili obrnuto. Jer baš taj propust može da vas košta objave koja će biti „protraćena“.

Dobro je voditi se onom čuvenom – manje je više, ali to naravno nije uklesano u kamenu, jer neki caption prosto zahteva da bude duži. I okej je da to bude, ako ima smisla. Ono što jeste najvažnije je pravi odabir reči, koje će postići veliki efekat.

Sam ton komunikacije svakako određujete vi, u skladu sa vašim brendom, ali postoje „cake“ koje mogu da se primene u apsolutno svakoj situaciji i čime god da se bavite, odnosno šta god da želite da predstavite, reklamirate, itd…

Kako napisati caption koji osvaja - VM Digital i Disconnect blog

Mi vam donosimo sedam saveta kako da se vaš post ne izgubi u skrolu:

1. Prva rečenica je ključna

U moru sadržaja, prva rečenica captiona je ona koja „hvata“.

Ako ne zaintrigira odmah, velika je šansa da ostatak teksta niko neće ni pročitati.

Primer: „Znaš li šta tvoj doručak danas propušta? Ovaj keks.“

Savet: Započnite caption pitanjem, zanimljivom tvrdnjom ili neočekivanim obrtom.

Cilj je zadržati pažnju u prvih nekoliko reči.

2. Pišite kao čovek

Ljudi na mrežama žele autentičan ton komunikacije. Ne žele da čitaju saopštenje za javnost, već da zaista imaju utisak da im se obraća neko s druge strane ekrana. Ako tome dodamo i veoma značajnu personalizaciju, ljudi žele da imaju utisak da se neko obraća baš njima lično. 

Primer: „Ručak u 15h, kafa u 17h, dezert? Po mogućstvu odmah.“ 

Savet: Prilagodite ton svojoj ciljnoj grupi, ali ostanite dosledni – neka vaš brend zvuči kao onaj prijatelj koji uvek ima savet ili rešenje.

3. Uvek imajte jasan poziv na akciju (CTA)

Ako želite da korisnik nešto uradi – recite mu to. Jasno i konkretno. Ljudi ne čitaju misli, pa ni vaše poslovne namere.

Primeri:

„Klikni link u opisu“
„Napiši u komentaru…“
„Podeli sa nekim…“
„Dođite i uverite se sami…“

Savet: Nemojte koristiti više različitih poziva u jednom captionu – fokusirajte se na jedan konkretan korak.

Kako napisati caption koji osvaja je nova t ema VM Digital kompanije i njihovog bloga VM Disconnect.

4. Koristite kratke priče – emocije prodaju više nego informacije

Male priče iz „kulisa“ brenda stvaraju vezu sa pratiocima. Umesto da pišete da je proizvod ručno rađen i 100% prirodan – pokažite to kroz mikro-priču.

Primer: „Ovo nije proizvodnja. Ovo je mesto na kom već zamišljamo kako vi ove sapune koristite u vašem domu. Stoga je ovo oaza za stvaranje vašeg dodira sa prirodom u obliku naših sapuna“

Savet: Uključite stvarne osobe, emocije i svakodnevne situacije – to je ono što ljudi pamti.

5. Formatirajte tekst da bude pregledan

Čak i najbolji tekst će biti ignorisan ako je sve „nagurano“ u jedan veliki pasus. Koristite razmake, emoji (umereno) i podelite tekst u logične celine.

Savet: Koristite maksimalno 2-3 reda po pasusu. Istaknite ključne reči velikim slovima ili simbolima. Ne preterujte sa emojima, 1-3 su sasvim dovoljna.

6. Kratko je često bolje – ali ne uvek

Neki captioni mogu biti efektni u pet reči, dok drugi mogu nositi snažnu priču u pet redova. Ključ je da znate zašto pišete i šta želite da korisnik uradi.

Kratak primer: „Nova kafa. Novi dan. Novi vi.“

Duži primer: „Sećaš se onog momenta kad popiješ prvi gutljaj kafe i dan konačno ima smisla? E pa, ova kafa je upravo to – pretočeno u aromu.“

7. Testirajte i učite iz rezultata

Nije svaki caption „pun pogodak“. I to je sasvim u redu. Pratite šta vaša publika voli – da li više reaguju na pitanja, tvrdnje, informativni ton, storytelling…

Savet: Uključite testiranje u strategiju – menjajte format, ton i vreme objave. Digitalni marketing je maraton, ne sprint.

U eri kad se više ne zna da li brže skrolujemo ili trepćemo, naučite da pišete captione koji će uhvatiti pažnju, bez obzira na budžet. 

I ne zaboravite – ljudi ne kupuju od brendova. Ljudi kupuju od ljudi. A caption je vaša prilika da budete baš to – osoba koju će pratiti, zapamtiti i kojoj će verovati.

VM Disconnect tim je tu da vam predstavi prave i malko drugačije tekstove iz sfere digitalnog marketinga i kako ova ogromna industrija utiče na razne biznise i tržišta. Čućete stručnjake, čućete istinite priče malih preduzetnika, probleme, pa tako i savete kako da nastavite i ostvarite svoje snove.
VM Disconnect team piše o tome da li je Instagram i ogranski rič (reach) mrtav i mit, ili i dalje postoji?

Instagram je mrtav, živeo Instagram?

Da li se Instagram zaista „ugasio“ kao platforma za organski rast ili samo prolazi kroz evoluciju koja male brendove tera na novu vrstu prilagođavanja, a često i šta je uopšte reach (rič), a šta impression (impresija)?

Prijavite se
Ne propustite najnovije tekstove
Priključite se ekipi VM Disconnect i čitajte prave stvari o svetu digitalnog marketinga