L O A D I N G

Post

Osnove Google Analytics & Kako Da Ga Koristite

Autor: Milan Mušicki

Google analitika je veoma važan alat za sve ljude u marketinškoj branši, uključujući i one koji vode sopstveno preduzeće, bilo to manje, ili veće.

Istražili ste svoju publiku. Napravili ste zadivljujući sadržaj. Spremni ste za pokretanje digitalne kampanje. Međutim, svi Vaši napori će se izgubiti ako nemate robustan sistem analitike od početka.

Pa, hajde da počnemo!

Šta Je Google Analytics?

Google Analitics je besplatna aplikacija za analitiku web stranica koja pomaže webmasterima da analiziraju promet na web lokaciji. To je jedan od mnogih alata koje Google pruža za pokazatelje web lokacija.

Drugim rečima: Google Analitika je besplatna alatka za praćenje koju nudi Google i pokazuje Vam kako posetioci koriste Vašu web stranicu.

Google Analytics prikuplja širok spektar podataka i generiše pronicljive izveštaje. Pomoću tih izveštaja možete saznati više o Vašoj veb lokaciji i njenim posetiocima.

Neke osnovne informacije koje prikuplja, uključuju broj posetilaca koje Vaša web lokacija dolazi, odakle potiču, kako se kreću kroz Vašu web lokaciju, koliko vremena provode na svakoj stranici i još mnogo toga. Lista se nastavlja i nastavlja.

Šta je Google Analytics i Kako se Koristi? - VM Digital - Photo by Myriam Jessier on Unsplash

Šta Možete Da Uradite Sa Google Analytics?

Google Analytics - uobičajeno skraćeno GA - kao što smo i naveli iznad, besplatna je alatka koju Google nudi da bi Vam pomogli da razumete, analizirate i poboljšate promet na web lokaciji. Pruža grafikone i podatke koje možete koristiti za razumevanje informacija o Vašoj web lokaciji. Evo samo nekoliko primera vrsta informacija koje možete naučiti koristeći Google Analytics:

  • Koliko jedinstvenih posetilaca klikne na web lokaciju i određene stranice u njoj.
  • Koliko dugo posetioci provode na svakoj stranici tokom posete.
  • Koliko ukupnih prikaza stranica ide na određene stranice (i web lokaciju uopšte). Prikazi stranice razlikuju se od jedinstvenih posetilaca, jer ista osoba može kliknuti na stranicu više puta.
  • Putanja konverzije i (često zamršeni) put koji posetioci pređu od prve akcije do konverzije.
  • Detaljni demografski podaci o posetiocima i kako se ponašanje određenih tipova korisnika može pratiti prema „tipičnim“ posetiocima

Važno je napomenuti da samo vlasnici i menadžeri web lokacije mogu da vide podatke GA, tako da stranci, posetioci i konkurenti ne mogu, na primer, da pristupe Vašoj stranici Google Analytics (bar ne bez Vašeg odobrenja ili podataka za prijavu).

Zašto Vam Je Potreban Google Analytics?

Vaša web lokacija je jezgro Vašeg mrežnog prisustva. Bez obzira da li imate lični blog, web lokaciju za mala preduzeća ili međunarodnu kompaniju za e-trgovinu, Vaša web lokacija igra presudnu ulogu u Vašem uspehu.

Korišćenjem Google Analytics bolje ćete razumeti koliko je Vaša web lokacija efikasna kao marketinški alat. Naučićete dragocene informacije, poput onih koje digitalne kampanje privlače najviše prometa na Vašu web lokaciju.

Prednosti Upotrebe Google Analytics Za Vaše Poslovanje

Od danas gotovo sva preduzeća imaju internetsko prisustvo putem web stranice. Stoga, postaje veoma važno da naučite unutrašnju strukturu Vaše web stranice da biste videli da li ostvaruje svoju svrhu ili ne.

Da biste to uradili, morate znati detalje o tome šta ljudi rade kada posete Vašu web stranicu, koliko dugo ostaju i koje sve stranice posećuju na Vašoj web lokaciji. GA će otvoriti svet informacija koje verovatno nikada niste znali o posetiocima na Vašoj web lokaciji.

Google Analitika i Kako je najbolje iskoristiti ovaj marketinšku alatku - VM Digital - Photo by Myriam Jessier on Unsplash

U nastavku su dati neki od razloga zašto da koristite Google Analytics kako biste stekli bolji uvid u svoju web lokaciju i posetioce.

  • Možete Da Vidite Kako Ljudi Pronalaze Vašu Web Stranicu

Trenutno postoji preko milijardu web lokacija na mreži. Svako od njih bori se za pažnju u prenatrpanom svetu Interneta. Da bi Vaša web lokacija radila svoj posao - kakav god to mogao biti - ljudi ga moraju pronaći.

Google Analytics ima čitav odeljak Akvizicija posvećen pružanju informacija o tome kako su Vas pronašli posetioci Vaše web lokacije. Google prati koliko ljudi sleti na Vašu web lokaciju nakon što klikne na vezu u rezultatima pretrage (besplatni rezultati), koliko ljudi dolazi sa veza koje se dele na društvenim mrežama, sa drugih web lokacija, iz plaćenih oglasa i tako što Vašu web lokaciju ukucaju direktno u pretragu.

  • Prikazuje Vam Najprofitabilnije Marketinške Kanale

Odredišna stranica sa ciljem konverzije postavljenim na Google analitici pomaže Vam da utvrdite koji su marketinški kanali najproduktivniji i najprofitabilniji.

Na primer, recimo da ste postavili Google oglas i veza u oglasu vodi do namenske odredišne stranice. Ova stranica prikuplja informacije o ljudima kako biste im mogli poslati besplatan vodič. GA će Vam pokazati Google oglas koji je ljude poslao na odredišnu stranicu i koliko je ljudi popunilo obrazac.

Takođe možete videti referentne web lokacije. Ako neko vodi do Vaše web lokacije, a Vi imate obrazac ili proizvod na stranici do koje je povezao, možete videti broj konverzija.

Pomoću Google Analytics možete da vidite i koliko korisnika posećuje različite stranice na Vašoj web lokaciji i koje putanje prelaze sa jedne stranice na drugu. Ako vidite ove podatke i stope konverzije, možete da poboljšate efikasnost svojih stranica.

  • Pomaže Vašem SEO

Optimizacija pretraživača (SEO) jedan je od najvažnijih aspekata u određivanju rasta Vašeg poslovanja. Što više organskog prometa Vaša poslovna web lokacija ostvari, to više potencijalnih klijenata i konverzija ostvaruje.

Analitika web stranica pomaže SEO-u Vaše web lokacije na razne načine. Poznavajući demografske podatke i interesovanja posetilaca, možete da kreirate ciljani sadržaj i poboljšate vidljivost na pretraživačima. Štaviše, možete steći uvid u povratne veze prateći svoje preporuke.

Štaviše, koristeći Google Analitics, možete da povežete svoj nalog Analitike sa Google Search Console i da pratite koji upiti za pretragu Vam šalju najviše prometa. Pruža Vam stvarne podatke o ukupnom broju klikova, prikaza, prosečnoj stopi učestalosti klikova (CTR) i prosečnoj poziciji.

GA pomaze Vasem SEO pristupu - VM Digital - Photo by Edho Pratama on Unsplash

  • Besplatan Je

Ako imate ograničen budžet, sve ostalo na ovoj listi može zvučati sjajno, a da Vas ne ubedimo da vredi izdvojiti novac za ovaj alat. Google Analystic je besplatan. Ali, naravno, ako želite naprednije funkcije ili mogućnost da više učinite sa uslugom, postoji naknada koja se ponavlja.

Bez obzira na Vaš budžet, možete ga priuštiti - zagarantovano.

  • Dobro Upoznajte Svoje Posetioce I Poboljšajte Korisničko Iskustvo

Kada je reč o donošenju velikih (ili malih) poslovnih odluka, važno je osigurati da Vaša odluka ne šteti postojećim kupcima, već poboljšava njihovo korisničko iskustvo. Isplativije je ako može privući više novih korisnika.

Dakle, da biste doneli sigurnu i informisanu odluku, prvo morate da znate svoje posetioce. Kada znate ko su posetioci Vaše web lokacije prema njihovoj starosti, polu, geografskom položaju, temama interesovanja itd., Možete preduzeti odgovarajuće mere za poboljšanje njihovog korisničkog iskustva.

Zaključak - Iskoristite GA!

Svaka web lokacija treba da koristi prednosti Google Analytics. To je besplatna alatka i ne postoji bolji način za dobijanje dragocenih podataka o prometu na Vašoj web lokaciji.

Vaš cilj je da korisnicima Interneta dostavite visokokvalitetnu web lokaciju. Google analitika može učiniti čuda za Vaše poslovanje na naprednije načine.

2021/03/31