L O A D I N G

Post

Šta je Bounce Rate i Kako Da Ga Smanjite?

Autor: Milan Mušicki

Bounce rate je jedan od najvažnijih parametara Vašeg učinka digitalnog marketinga. Uprkos tome, to je takođe jedna od najnerazumevanijih metrika.

Manje odbijanja znači više angažovanja i prikaza stranica, što rezultira većim brojem konverzija i prihoda.

Veoma visok bounce rate ukazuje na probleme sa Vašom web lokacijom, loše korisničko iskustvo, nisku relevantnost ili nešto drugo zbog čega korisnici prerano napuštaju Vašu web lokaciju.

Tako ćete u ovom članku naučiti sve što treba da znate o tome kako da smanjite bounce rate i ostvarite više konverzija.

Šta je Bounce Rate?

Bounce rate predstavlja procenat korisnika koji slete na Vašu web stranicu i odluče da odu bez odlaska na drugu stranicu.

Viši bounce rate pokazuje da niste uspeli da ubedite korisnika da ostane i postupi u skladu sa Vašim pozivom na akciju (tj. kupe Vaš proizvod).

Posetilac može da ‘bounce-uje’sa Vaše web lokacije tako što će kliknuti na link do druge web lokacije, pritisnuti dugme za nazad da bi napustio Vašu web stranicu, zatvoriti otvoreni prozor / karticu, otkucati novu URL adresu ili zbog isteka vremena sesije (izazvano web hostingom greške).

Sada verovatno mislite da je to sasvim normalno ponašanje korisnika, zar ne? Pa da, jeste, ali postoji takva stvar kao što je dobra stopa odbijanja u odnosu na lošu stopu odbijanja.

Taktike Kako Smanjiti Bounce Rate?

Pogledajmo kako možete da svoje stranice učinite ‘lepljivijim’ i smanjite taj dosadni bounce rate:

Optimizujte Vreme Učitavanja Stranice

Mnogi trgovci pretpostavljaju da ako je njihov bounce rate veliki, problem mora biti u sadržaju stranice - kada u stvari mogu da se pojave ozbiljni problemi pre nego što korisnik uopšte ima priliku da pročita stranicu.

Od svih problema koje web stranica može imati, učitavanje koje traje zauvek je verovatno nešto najgore. Na kraju, nije važno koliko je dobar ili loš sadržaj stranice ako je korisnik ne može pročitati (ili je čak i videti), a većina korisnika očekuje da se web stranica učita za dve sekunde ili manje, -optimizacija stranica presudna za smanjenje bounce rate-a.

Pružite Bolje Celokupno Korisničko Iskustvo (UX)

Korisničko iskustvo je ukupan osećaj korisnika tokom interakcije sa Vašom web lokacijom. Dobro korisničko iskustvo je kada korisniku web lokacija postane ne samo laka za upotrebu već i prijatna.

Stvaranje upotrebljive web stranice koja jednako dobro izgleda na svim platformama i uređajima je prvi korak u pravcu, pažljivo pripazite kako se ponašaju korisnici i šta utiče na njihove odluke.

Imajte na umu da je to opšti osećaj koji korisnik doživljava kada koristi Vašu web stranicu, tako da je sve deo korisničkog iskustva.

Poboljšajte Čitljivost Vašeg Sadržaja

Jedan od razloga zbog kojih bi ciljni kupci mogli da napuste vašu veb lokaciju je nedostatak čitljivosti. 

Korisničko iskustvo započinje kada je Vaš sadržaj čitljiv, konkretno, preveliki delovi teksta plaše čitaoce, pa ih izbegavajte.

Takođe postoji puno blogova kompanija sa odličnim sadržajem i lošim formatiranjem, to rezultira većim odbijanjem i bržom stopom izlaza. Shodno tome, kupci ni ne dolaze do merituma sadržaja, to ne stvara dobro korisničko iskustvo.

Izbegavajte Pop-ups

Da li ste znali da više od 72% korisnika kaže da im irelevantni ‘popups-ovi’ smetaju? To se nikada neće promeniti - većina ljudi će uvek mrzeti ‘pop-ups-ove’. 

Među vlasnicima web lokacija i trgovcima intenzivno se raspravlja o tome: da li ih treba koristiti ili izbegavati.

Ne koristim pop-ups, jer oni nerviraju korisnike i dovode do većeg odbijanja. Znam da kada posetim neku stranicu i pop-ups mi poremeti čitanje, možda odlučim da odem. 

Neki trgovci čak koriste agresivan ili čak nasilnički jezik u pop-ups-ovima, što samo čini moj trenutni odlazak verovatnijim. 

Pretpostavljam da nisam sam i većina bi se složila da ovo može dovesti do lošeg korisničkog iskustva.

S druge strane, pop-ups-ovi rade. Ne može se poreći činjenica da mogu brzo da povećaju Vašu listu e-pošte.

Ako je to put kojim želite da idete, u redu, ali, ako želite da napravite dugoročnu web lokaciju koja generiše puno organskih posetilaca, razmislite o ograničavanju ili potpuno izbegavanju pop-ups-ova, ili ih u najmanju ruku učinite što neupadljivijim i ne dosadnijim.

Napravite Privlačan Poziv na Akciju (CTA)

Nakon što privučete posetioce svojim naslovom i zainteresujete se za sadržaj, nemojte ih izgubiti slabim CTA-om. 

Radnja koju ne želite je povećanje stope izlaza, želite da svaki posetilac stranice kupi ili bar razmisli o tome.

Šta god da radite, uverite se da je Vaša CTA privlačna. Trebalo bi da primorava korisnike da kliknu i vide šta je s druge strane.

Kada se optimizuje CTA, svaki element je važan. Čak i nešto naizgled tako malo kao što je promena teksta na dugmetu može napraviti ogromnu razliku. 

Konkretno, može da angažuje korisnike i odvede ih na stranicu resursa na vašoj veb lokaciji, smanjujući tako stopu posete samo jedne stranice.

Zapamtite da će sjajni pozivi na akciju poboljšati upotrebljivost. Kada se to dogodi, Vaši idealni kupci rado će ostati na Vašoj veb lokaciji. 

Svaka sekunda provedena na Vašoj web lokaciji, zbog poboljšane CTA, poboljšaće stopu konverzije i smanjiti bounce rate.

Ciljajte Pravu Publiku

Možete da izvršite sve optimizacije koje želite, ali ako ne privučete prave ljude da dođu na Vašu web lokaciju, bounce rate se neće poboljšati.

Na primer, ako ste bili vlasnik advokatske kancelarije specijalizovane za korporativno pravo, želeli biste da Vaša veb lokacija privlači samo rukovodioce visokog nivoa. 

Slično tome, ako imate web lokaciju koja se bavi izvođenjem automobilskih delova, želeli biste da na Vašu web stranicu dolaze samo ljubitelji automobila.

Ako privučete pogrešnu publiku, prirodno je da posetioci neće želeti da istražuju Vašu web lokaciju. Evo nekoliko načina kako biste bili sigurni da ciljate prave ljude:

  • Razvijte svoj idealan profil kupaca. Važno je istražiti ko je Vaš idealan kupac. Koje su njihove godine, prihodi i polje poslovanja? Koji su njihovi problemi i potrebe? Što preciznije profil korisnika napravite, preciznije ćete ciljati.
  • Izaberite efikasne marketinške kanale. Trebali biste se usredsrediti na marketinške kanale kojima je Vaša publika redovno izložena. Ako ne tržite na platformi na kojoj je Vaša idealna ciljna publika, nećete moći da privučete visoko angažovane posetioce na Vašu web lokaciju.

Stvorite bolje ciljane poruke. Usmerite pažnju na stvaranje visoko ciljanih poruka koje privlače pažnju Vaše publike.

2021/06/23