L O A D I N G

Post

Off-Page SEO - Šta Predstavlja i Kako da ga Unapredimo?

Autor: Milan Mušicki

Off-Page SEO odnosi se na sve ono što se ne dešava direktno na Vašoj web lokaciji. Optimizacija Vaše web stranice naziva se On-Page SEO i uključuje stvari poput optimizacije strukture, sadržaja i brzine. 

Između ostalog, odnosi se na izgradnju linkova, društvene medije i lokalne SEO. Ili drugim rečima, generisanje prometa na Vašoj web lokaciji i čineći da Vaše poslovanje izgleda stvarno kao što jeste.

Šta je Off-Page SEO?

Off-Page SEO opisuje tehnike optimizacije koje mogu poboljšati rangiranje na stranicama rezultata pretraživača (SERP-ovi). Međutim, ove tehnike se dešavaju izvan Vaše web lokacije i uključuju privlačenje veza sa drugih web lokacija, deljenja na društvenim mrežama i pominjanja širom weba.

Off-Page SEO - VM Digital

Off-Page SEO je jedan od najvažnijih delova uspešne marketing strategije. 

Ako želite da rangirate Vašu web lokaciju na Google-u i povećate vidljivost Vašeg brenda i uobičajeni saobraćaj pretrage u 2021. godini, morate gledati dalje od Vaše web lokacije.

Zašto je Off-Page SEO Važan?

Off-Page SEO je izuzetno dragocen jer govori pretraživačima da je Vaša web lokacija važna drugima na mreži. Svaka veza koju primite deluje kao potvrda drugog izvora da je Vaša web lokacija kvalitetna.

Ovo omogućava spoljnim izvorima da deluju kao prekidači za web lokacije koje imaju isti kvalitet SEO na stranici, tako da pretraživači najbolje znaju da rangiraju web stranice na stranicama rezultata pretraživača (SERP).

Google uzima u obzir mnoge faktore Off-Page-a kada odlučuje da li će i gde rangirati web stranice. ‘Linkovi’ su jedan od tih faktora, ali postoje i mnogi drugi.

Koristeći brojne faktore Off-Page i On-Page SEO, o kojem više možete da pročitate ovde, u tekstu koji smo posvetili On-Page SEO-u, pretraživači određuju koliko su stranice vredne za upite pretraživača i u skladu s tim vraćaju relevantne rezultate.

Samo, zapamtite - stranica bez Off-Page optimizacije je poput venčanja bez pozivnica.

Link-ovi i Off-Page SEO

Izgradnja povratnih linkova (Backlinks) je srž Off-Page SEO-a. Pretraživači koriste povratne linkove kao pokazatelje kvaliteta povezanog sadržaja, tako da će se web lokacija sa mnogim povratnim linkovima visoke vrednosti obično rangirati bolje od inače jednake stranice sa manje povratnih linkova.

Off-Page SEO strategies - VM Digital

Postoje tri glavne vrste linkova, definisane prema načinu na koji su zarađene: Prirodni linkovi, Ručno Izgrađeni linkovi ili Samonapravljeni linkovi.

  • Natural links se daju urednički bez ikakvih radnji vlasnika stranice. Na primer, prehrambeni bloger koji dodaje link do post-a koji ukazuje na njihove omiljene farme proizvoda je natural link.
  • Manually built links stiču se namernim aktivnostima izgradnje veza. To uključuje stvari poput navođenja kupaca da vode do Vaše web stranice ili traženja uticajnih osoba da dele Vaš sadržaj.
  • Self-created links nastaju praksama poput dodavanja povratnog linka u mrežni direktorijum, forum, potpis komentara na blogu ili saopštenje za štampu sa optimizovanim tekstom.

Bez obzira na to kako su linkovi dobijeni, oni koji nude najveći doprinos SEO naporima su uglavnom oni koji postižu najveći kapital. Postoje mnogi signali koji pozitivno doprinose usvojenom kapitalu, kao što su:

  • Popularnost sajta koji je link-ovan
  • ’Svežina’ link-a
  • Pouzdanost sajta koji je link-ovan
  • Broj ostalih veza na sajtu link-a 

Off-Page SEO Tehnike

Hajde da pogledamo nekoliko različitih Off-Page taktika, koje možete koristiti za rast Vašeg brenda i prometa organske pretrage u 2021:

Link Building

Izgradnja linkova treba da bude okosnica svake SEO strategije izvan stranice, s obzirom na težinu veza u Googleovom algoritmu, ali važno je razumeti kako treba da pristupite izgradnji veza kao taktici van stranice.

Jedan od ključnih ciljeva Off-Page SEO-a je izgradnja autoriteta Vašeg preduzeća. Veze sa web lokacijama sa ovlašćenjima pomažu da svoju web lokaciju postavite kao autoritet - oni su glas poverenja s jedne strane na drugu.

Brand Building

Sada je dobro poznata činjenica da Google nagrađuje brendove.

A aktivnosti na izgradnji brenda treba da čine ključni deo, ne samo Vaše šire SEO i marketinške strategije, već i deo Vašeg pristupa Off-Page SEO-u. I još jednom, sve se povezuje sa izgradnjom Vašeg autoriteta na mreži, kako za korisnike, tako i za pretraživače.

Postoji još jedan razlog zašto je tako važno usredsrediti se i na napore na izgradnji brenda, a to su SERP-ovi brenda.

SEO - Off-Page SEO - Digital Marketing - VM Digital

Content Marketing

Kada govorimo o marketingu sadržaja, previše je lako zamisliti to samo kao On-Page SEO taktiku - a to je stvaranje i objavljivanje sadržaja koji stoji na Vašoj web lokaciji.

Uzimajući holistički pogled, marketing sadržaja obuhvata i On-Page i Off-Page taktike. Objavljivanje sjajnog sadržaja na sopstvenoj web lokaciji samo je jedan deo marketinga sadržaja; bilo koji sadržaj koji kreirate i objavite bilo gde na mreži spada u marketing sadržaja.

Marketing sadržaja, kao taktika, usko je isprepleten sa izgradnjom link-ova, društvenim medijima i PR-om, kao i pomoć u izgradnji Vašeg brenda. Više o content marketingu pročitajte ovde.

Influencer marketing

‘Uticajni’ marketing dolazi u više različitih oblika 2021. Premotajte nekoliko godina unazad, taktika je bila u tome da blogeri rade sponzorirane postove. Danas je sve u vezi sa Instagramom, YouTube-om i TikTok-om.

Influencer marketing može biti fenomenalan način za izgradnju Vašeg brenda, proširivanje sadržaja i dosezanje nove publike.

Events

‘Događaji’ se vraćaju u marketinške strategije i, verovali ili ne; mogu Vam pomoći da doprinesete Vašoj  Off-Page SEO strategiji.

Sada više nego ikad, broj internet događaja poput Webinara je značajan i oni mogu mnogo da pomognu u izgradnji Vašeg brenda.

Oni ne samo da mogu da vam pomognu da angažujete Vašu publiku, već ćete imati koristi i od stvarne priče o Vašem poslu, koja će pokrenuti društveno angažovanje, pa čak i veze.

Zaključak - Uverite se da je Vaša Off-Page Optimizacija Dobra!

Ne možete zanemariti važnost Off-Page SEO-a u 2021. godini, ali važno je prepoznati da se radi mnogo više od izgradnje linkova.

SEO uspeh dolazi iz izgradnje brenda, a Off-Page SEO preusmerio se sa osnovnog fokusa na pokretanje signala koji utiču na faktore rangiranja, fokusiranje na optimizaciju, kreiranje sadržaja i rangiranje na drugim pretraživačima, samostalno pored Google-a.

Morate da koristite Off-Page SEO kao deo Vaše šire digitalne strategije i brendove koji uživaju solidan rast na sve konkurentnijem tržištu.

2021/03/02