L O A D I N G

Post

Šta je Google Tag Manager i Kako se Koristi?

Autor: Milan Mušicki

Šta čini Google Tag Manager nezamenljivim? Dizajniran je da pomogne trgovcima da postave alate, praćenje i dodatke, bez uključivanja programera u proces.

Možete ga koristiti za praćenje pokazatelja koje želite i za dodavanje koda na Vašu web lokaciju, čak i ako ne možete da kodirate. Program može pratiti sve Vaše podatke pomoću jednog alata koji sve Vaše podatke čuva na centralizovanom mestu. Sve možete da obavite i na jednom mestu i samim tim moći ćete da vidite sve što se događa na Vašoj web stranici, što je prikladno za Vas i Vaš tim.

Pa hajde da počnemo!

Šta Je Google Tag Manager?

Google Tag Manager - GTM je besplatan Googleov softver koji Vam omogućava da na svoju web lokaciju instalirate razne vrste koda (tags). Dobri primeri oznaka su kod za praćenje Google analitike, kodovi događaja Google analitike, AdVords skripta za konverziju i oznake za ponovno oglašavanje.

Google Tag Manager Vam omogućava lako upravljanje JavaScript i HTML oznakama bez pomoći programera - dobro, skoro bez pomoći. I dalje ćete morati da tražite od programera da instalira Tag Manager kod na Vašu veb lokaciju. Ali nakon toga možete sami da dodate bilo koje usluge i nove skripte direktno u interfejs Google Tag Manager-a.

Google Analitika i Google Tag Manager - Šta je i kako se koristi? VM Digital - Photo by Myriam Jessier on Unsplash

Šta su Tagovi?

Kada su u pitanju tag-ovi (oznake) na Vašoj web lokaciji, to je linija koda koja može da pošalje važne informacije nekom nezavisnom alatu, poput Google Analytics. Oznake je potrebno dodati na svaku stranicu web stranice, osim ako ne koristite Tag Manager. Oznake su deo koji prati šta se dešava na svakoj od Vaših web stranica. Mogu da otkriju kako korisnici stupaju u interakciju sa funkcijama na Vašoj web lokaciji.

Drugim rečima: Tagovi su isečci koda ili pikseli za praćenje iz nezavisnih alata. Ove oznake govore Google Tag Manager-u šta treba da radi.

Šta su Trigeri?

Trigger-i (okidači) su još jedan važan aspekt korišćenja Google Tag Manager-a. Okidači su događaji koji se dešavaju na Vašoj stranici. Kada se na stranici dogodi događaj, tag-ovi će se aktivirati. To znači da će se podaci prikupljati sa oznake i čuvati tamo gde vi odaberete.

Zbog toga je dobra ideja da Vaš GTM radi zajedno sa Google Analytics. Postoji mnogo različitih trigger-a koje webmaster može odabrati za prikupljanje podataka.

Drugim rečima: Triggers su način da aktivirate tag koji ste postavili. Oni govore GTM kada da radi ono što Vi želite.

Šta su Varijable?

Kada GTM koristi različite aspekte da bi utvrdio da li je ispunjen tag uslov, to su ‘variables’ (varijable). Takodje još jedna važna komponenta upotrebe alata. Varijable takođe mogu da šalju vrlo specifične informacije.

Možete da navedete varijable ili možete samo da koristite opciju da biste uključili sve vrste klikova kada posetilac klikne na vezu. Ovo će omogućiti da sve različite varijabilne opcije ostanu otvorene. Koristite varijable ako ste zainteresovani za praćenje određenih radnji, poput klikova na jednoj URL adresi.

Drugim rečima: Varijable su dodatne informacije koje će Vam GTM možda trebati da bi Vaš tag i trigger radili.

Google Tag Manager & Google Analytics

GTM je potpuno drugačija alatka koja se koristi samo za čuvanje i upravljanje kodom treće strane. Google Analitics se koristi za stvarno izveštavanje i analizu. Svim ciljevima ili filterima za praćenje konverzija upravlja se preko Analitike.

Posedovanje oba ova alata može Vam život učiniti mnogo jednostavnijim. Podaci se mogu slati iz Google Tag Manager-a Google Analitici, tako da ih možete analizirati, videti trendove i na jednom mestu imati sve potrebne informacije.

To se lako može postaviti pomoću okidača klika i oznake iz Google analitike da biste videli koje veze korisnici preuzimaju ili o bilo čemu drugom za šta želite da prikupljate podatke.

Google Pretraživač - VM Digital - Photo by Christian Wiediger on Unsplash

Prednosti Google Tag Manager-a

Toliko je važnih prednosti korišćenja alata Google Tag Manager. Prvo, besplatan je za upotrebu. Sve što treba da uradite je da imate nalog na Google-u. Veoma je efikasan alat jer kompanija neće morati da brine o svom budžetu kada ga koristi. Ne samo da je korisno što je besplatan, već će eliminisati potrebu za radom sa spoljnim programerima.

Nabrojaćemo samo neke od primera, zašto treba da koristite Google Tag Manager:

Kontrolišite Više Kodova na Jednom Mestu

Budući da se svim oznakama kontroliše u jednom području, a ne da se kreiraju i njima upravlja na različitim platformama, GTM pojednostavljuje i poboljšava čitav proces upotrebe oznaka. 

Mogućnost kreiranja i pregledavanja svih postavljenih oznaka na jednom jednostavnom interfejsu eliminiše ponavljanje i potencijalne greške, već u velikoj meri poboljšava efikasnost. 

Čuvanjem svih različitih kodova za praćenje na jednoj platformi praćenje Vaše web stranice postaje daleko lakše i šanse za nedostajanje oznaka za praćenje su male.

Brzina Implementacije

GTM će pomoći da se ubrzaju mnogi procesi. Promene i nove oznake mogu se brzo izvršiti i većina ne zahteva promene koda na veb lokaciji. Ovo je sjajno za trgovce jer zaista može ubrzati vreme lansiranja tako što će testirati svaku promenu i primeniti je kad bude spremno.

Možda niste znali, ali čitav proces primene Google Tag Manager-a će vam pomoći da ubrzate Vašu web lokaciju! To je delimično zbog činjenice da se GTM učitava asinhrono, omogućavajući ostatak stranice da se učitava odvojeno.

Zapamtite, u biznisu, vreme je novac.

Kombinacija Google Analitike i Tag Manager-a je pravo rešenje za Vaš veb sajt - VM Digital Blog - Photo by Myriam Jessier on Unsplash

Sigurnost

Nemate vremena da se bavite malverom i ostalim zlonamernim napadima. U stvari, niko nema, ali nažalost, to je životna činjenica za Internet. Kada je reč o održavanju web lokacije čistom i sigurnom, ne možete propustiti nijedan udarac. Google Tag Manager Vam ovo olakšava.

Google automatski skenira sve skripte za praćenje dodate prilagođenim HTML oznakama na GTM nalozima i pauzira ako se podudaraju sa poznatim domenom malverza, IP adresom ili URL adresom. Pored toga, možete da kontrolišete ko ima pristup Vašim GTM računima i možete opozvati pristup u bilo kom trenutku.

Cenite Vašu sigurnost.

Korisničke Dozvole

Google Tag Manager Vam omogućava da pristupite nalogu više ljudi, sa različitim nivoima privilegija pregleda, uređivanja i objavljivanja. Možete interno da kontrolišete ko ima mogućnost ažuriranja web lokacije i omogućite dobavljaču da pomogne u stvaranju oznaka, varijabli i okidača koji pomažu u analitici i oglašavanju.

Ugradjeni Tag Templates (šabloni)

GTM ima mnoštvo ugrađenih oznaka za Google analitiku, AdVords konverzije, ponovno oglašavanje, kao i mnogo, mnogo nezavisnih oznaka. Ovo je izuzetno korisno za marketinške stručnjake koji tek počinju sa GTM-om i koji nemaju puno iskustva sa kodiranjem.

Zaključak

Kao što ste pročitali, ima mnogo toga što treba uzeti u obzir kada koristite snagu GTM-a na Vašoj ili web lokaciji Vašeg klijenta. GTM se može koristiti za kreiranje što jednostavnije ili složenije oznake po potrebi. Međutim, najbolje je pokušati da stvari budu što jednostavnije i skalabilnije.

Očigledno je da ako želite da pratite složenije stvari, definitivno ćete morati da uložite malo vremena da biste naučili. Srećno!

2021/04/02