L O A D I N G

Post

eSport i Digitalni Marketing - Benefiti i Potencijal

Autor: Milan Mušicki

Industrija video igara zaokupila je umove, srca i slobodno vreme velikog dela svetske populacije. Ako bi Vas neko pitao za omiljeni sport, mogli biste reći fudbal, košarka, ili neki drugi tradicionalni sportski kod. Ali mnogim mladim ljudima odgovor bi mogao biti eSport.

Nekada su igrači video igara bili viđeni kao ‘freak-ovi’ u školskim dvorištima, sramežljivi sanjari i usamljeni čuvari koji su se borili da se uklope u stvarni svet. Ali sada su stari stereotipi mrtvi - od starijih žena do sportista, dece do računovođa, svi sada uživaju u igrama.

Pa hajdemo redom…

Šta je eSport?

eSports je zvanično ime nadmetanje za video igre. Vremena samostalnog igranja video igara na Vašoj igračkoj konzoli ili računaru već su prošla. Video igre su sada više igrača i konkurentne. A za najtalentovanije igrače nagrade mogu biti unosne.

Kako se pristup Internetu poboljšao, a računska snaga povećala na čitavom nizu uređaja, postalo je praktičnije takmičiti se na mreži sa drugima. Danas možete pronaći verzije za više igrača za većinu vrsta igara - čak i tradicionalno solo žanrove poput gradnje grada i simulacija.

eSport je prirodna evolucija digitalne ere u kojoj živimo. Ako se vratite u pred-elektronsko doba, deca su većinu vremena provodila igrajući se napolju. To je ono što je prosečno dete volelo. Gledali su s visine na svoje vršnjake koji su ostali unutra i čitali.

eSport i Digitalni Marketing - VM Digital - Photo by Stem List on Unsplash

Šta Znači Industrija Igara za Prodavce Digitalnih Tehnologija?

Prepuštanje industriji igara omogućava Vam interakciju sa čitavim svetom korisnika koji inače nisu na raspolaganju digitalnim marketinškim stručnjacima. Posete uređaja igrama drastično se povećavaju iz godine u godinu, u potpunosti utičući na način konzumiranja sadržaja, tableti su se vratili među igrače.

Upoznavanje ovih uvida o igrama i drugim industrijama zaista može pomoći digitalnim prodavcima da dođu do potencijalnih potrošača.

Video igre i Striming Uživo

Video sadržaj je novi kralj, milioni igrača prenose sadržaj uživo i gledaju kako korisnici igraju svoje omiljene igre. Video sadržaj privlači najviše pažnje i utiče na veći broj korisnika. Većina igrača samo gleda YouTube ,Twitch (ili bilo koju drugu platformu) sadržaj o igranju, umesto da je zapravo igra.

Twitch - Digitalni Marketing i eSport - VM Digital Blog - Photo by Caspar Camille Rubin on Unsplash

Danas više od 1/2 preduzeća koristi video marketing kao alat, ali igrači jednostavno ne gledaju redovne korisnike; gledaju influencere koji su profesionalci u njihovim omiljenim igrama kako bi mogli da se povežu sa njima i nauče.

Ženska Publika

Prošla su vremena kada su igrači bili samo tinejdžeri koji su igrali video igre u podrumima. Većina ženskih igrača su žene srednjih godina. Ovo je sjajna vest za marketere koji žele da ciljaju industriju igara na sreću jer imaju potpuno novu starosnu grupu za povezivanje.

Ovaj veliki pomak je uzrokovan mnogim sadržajima YouTube video igara koji su privukli žensku pažnju. Dok su muški kolege više skloni borbenim igrama i trkama automobila, kreatori žene imaju duboku i raznovrsnu vezu sa publikom.

Integritet Brenda

Tradicionalni sport je sporiji od mnogih sektora da prihvati internetsku eru. To je u velikoj meri zato što je profesionalni sport ima složene klase prava kod tradicionalnih medijskih kompanija. Mnogi su se borili zubima i kandžama da zaustave striming uživo i čine sve što mogu da zadrže svoju publiku koja plaća po pregledu.

Danas je uobičajeno da se igračke kompanije ili druge kompanije povezuju sa uticajnim osobama radi promocije svog brenda i igara. Kada su društveni centri odlučili da promovišu svoj projekat, povezali su se sa Youtube Markiplier-om.

Photo by Alex Haney on Unsplash

Azur igre su pokrenule YouTube kampanju i plasirale se sa uticajnim osobama da promovišu svoju predstojeću igru. Privukao je više pažnje i korisnici su se brže registrovali jer su ovi uticajni službenici tražili od svojih sledbenika da se registruju.

Zašto je Digitalni Marketing u eSport-u Apsolutno Neophodan?

U današnje vreme, uspeh preduzeća uveliko zavisi od dobrih strategija digitalnog marketinga. Digitalni marketing više liči na obavezu nego na opciju. U ‘gejming’ industriji, digitalni marketing ima značajniju ulogu od bilo koje druge marketinške strategije. Ciljni potrošači se uglavnom mogu postići putem digitalnih medija.

Industrija igara troši milione dolara na marketing svojih proizvoda. Ovo naglašava činjenicu da je izuzetno važno dosegnuti i ubediti igrače da kupe proizvod. Industrija igara zaista je pomerila granice za moderne marketinške strategije. 

Razmotrimo primer prosečnog igrača koji igra određenu igru na svom mobilnom uređaju. Tokom igranja ove igre, ako se pojavi zanimljiv oglas neke druge igre, velika je šansa da će on ili ona preuzeti tu igru. To znači da je misija ostvarena. Ista strategija važi i za PC igre.

Digitalni Marketing je Sadašnjost i Budućnost eSporta

Većina marketinških kampanja za igraću industriju odvija se putem digitalnih medija poput YouTube-a i mnogih drugih. Digitalni mediji pomažu ovim marketinškim kampanjama da efikasno dođu do svoje prave baze obožavalaca.

Digitalni marketing je glavna arena sveta marketinga. Kako se industrija igara već okrenula mobilnim uređajima i igranju na mreži, važnost digitalnog marketinga je nebeska. Društvene mreže kao što su Instagram, Facebook i Twitter glavni su mediji za dosezanje ciljne publike.

Potrošače svakodnevno bombarduju oglasima. To su uglavnom viđeni scenariji, pa je potrebno nešto vrlo jasno da bi se rezoniralo s njima. Vlasnici preduzeća moraju ići dalje od deljenja smešnih video snimaka o mačkama ili dopadljivog slogana da bi prikupili ‘buzz’. Industrija igara troši milijarde dolara na digitalno oglašavanje.

To je ogroman iznos za ulaganje, ali takođe pokazuje koliko je važno i teško postati da privuče pažnju potrošača.

Esports je Unosan za Oglašavanje

Oglašavanje i sponzorisanje, kako endemsko tako i ne-endemsko, brzo se povećavaju u industriji esporta. Odlučujuća prednost esports oglašavanja je što dostiže Milenijume i posebno Generaciju Z - ciljnu grupu do koje je teško doći konvencionalnim metodama.

Jedan od razloga za to je ogromna količina različitih mogućnosti za oglašavanje, kao i mnogi načini na koje se očekuje da se brendovi pozicioniraju. Na primer, reklame i kampanje na streaming platformi Twitch rade mnogo drugačije nego na televiziji. Streameri sami odlučuju da li žele da puštaju reklame i kada da ih puštaju.

eSport - Igranje Igrica kao Profesija - VM Digital Blog - Photo by ELLA DON on Unsplash

Stoga reklame mogu biti autentičnije, a publika više ulaže u oglase, znajući da su neophodne za karijeru njihovih idola. Oglašavanje u igri je još jedan način za neprimetnu integraciju reklama u esports i dalje unovčavanje sve veće publike. Ipak, ovaj metod se koristi retko, razlog je taj što se reklama brenda bez ikakve autentičnosti ili dodate vrednosti za publiku oseća dosadnijom od bilo čega drugog.

Videti limenke Coca-Cole sa slikama fudbalera na njima tokom Svetskog prvenstva nije ništa novo. Marketinška strategija je podstaći angažovanje navijača za fudbal i preneti ovaj entuzijazam na proizvod. Ova strategija, međutim, više nije jedinstvena za tradicionalne sportove.

Red Bull, glavni sponzor u eSportu, nudi limenke sa slikama najpoznatijeg Fortnite stream-era, Ninje. Esports publika je veoma strasna u igri i ima duboku vezu sa svojim omiljenim timovima ili igračima. Sponzori to mogu iskoristiti koristeći tu strast i za svoje proizvode.

Zaključak - eSport je tu da Ostane!

Dakle, to je možda izgledalo puno. Ali ne brinite! Ne trebate pamtiti svaku činjenicu i podatak iz ovog vodiča da biste videli povraćaj svoje marketinške strategije eSports-a. U stvari, ima jedna stvar koju morate imati na umu.

To je, da su eSportovi stvarni. Prošlo je vreme otpisivanja video igara kao dečje igre. Danas eSport privlači ogroman angažman i tako nudi ogroman neiskorišćen potencijal za Vaš brend.

2021/04/13