L O A D I N G

Post

Sve Što Treba Da Znate o Conversion Rate-u

Autor: Milan Mušicki

Conversion (Konverzija) je u velikoj meri Sveti Gral digitalnog marketinga, taj utopijski cilj kojem svi težimo, ali samo najbolji ga postižu. Povećanje stope konverzije je od suštinske važnosti za povećanje Vašeg povrata ulaganja i iskorišćavanje Vašeg budžeta za digitalni marketing na najbolji način.

Danas bih želeo da Vam dam nekoliko saveta za povećanje stope konverzije u digitalnom marketingu i da Vam kažem kada i kako ih koristiti za optimizaciju rezultata.

Šta Je Conversion Rate?

Konverzija je ključni element u Vašoj strategiji plaćenog pretraživanja; uostalom, ako zapravo ne pretvarate gledaoce u kupce velikom brzinom, za šta oglašavate? 

Conversion Rate Optimization (CRO) Vam omogućava da maksimizirate svaki cent svoje PPC (Pay Per Click) potrošnje pronalaženjem one slatke tačke koja ubeđuje maksimalan procenat Vaših potencijalnih klijenata za akciju.

Drugim rečima: Stopa konverzije predstavlja procenat posetilaca Vaše web stranice koji ostvaruju željeni cilj (konverziju) od ukupnog broja posetilaca. Visoka stopa konverzije pokazatelj je uspešnog marketinga i web dizajna: To znači da ljudi žele ono što nudite i lako mogu da ga dobiju!

Ako niste zadovoljni, vreme je da koristite marketing stope konverzije da biste ga poboljšali. Marketing sa stopom konverzije pomoći će Vašoj kompaniji da usavrši onlajn doživljaj kupca ili poslovnog kupca, što će im još olakšati izbor kompanije.

Šta Je Conversion Rate Optimizacija - CRO?

Optimizacija stope konverzije (CRO) je proces optimizacije web stranice ili odredišne stranice kako bi se veći broj posetilaca pretvorio u kupce. CRO, kao što je gore pomenuto, praksa je A / B testiranja dve verzije web stranice jednu protiv druge. 

Conversion Rate - Šta je i Kako ga Poboljšati - VM Digital - Photo by Tech Daily on Unsplash

Krajnji cilj je pronaći verziju koja se bolje konvertuje - odnosno verziju koja šalje najviše potencijalnih klijenata, kontakt obrazaca, telefonskih poziva, kupovina itd. Što više konverzija i veća stopa konverzije, to bolje.

CRO je neprekidni proces učenja, ali utrošite malo vremena i uskoro ćete ubrati plodove.

CRO uključuje testiranje mnoštva faktora na web lokaciji kako bi se videlo da li i kako utiču na konverzije. To može uključivati testiranje velikih elemenata, poput čitavog postupka plaćanja, ili malih, poput boje dugmeta.

Prednosti Conversion Rate Optimizacije

Conversion Rate svake metode se analizira kako bi se utvrdilo šta funkcioniše, a šta ne radi - i zašto. Da bi Vas ubedili zašto bi to trebalo učiniti, sledeće su beneficije koje možete dobiti od korišćenja CRO-a:

Uvećaće broj Vaših kupaca i poboljšati prodaju

Ovo može izgledati nimalo pametno, ali svejedno želim da ga napomenem, jer je samo to dobar razlog za primenu CRO. Ako poboljšate stopu konverzije, to znači da uspešnije ubeđujete posetioce da se odluče za Vašu e-poštu (e-mail). Ovo Vam pruža platformu za negovanje istih dok ne budu spremni da postanu kupac.

Iako je neverovatno očigledno da negovanje Vaših potencijalnih klijenata pomaže povećanju prodaje, možda ćete se iznenaditi koliko čak i mali porast stope konverzije može uticati na Vaš profit.

CRO će vam pomoći da smanjite Vaš CAC (trošak prikupljanja kupaca) - Vaš CAC se odnosi na to koliko u proseku potrošite za svakog novog kupca kojeg steknete. To znači da ako povećate stopu konverzije na web lokaciji, u stvari ćete smanjiti CAC. Zapravo, udvostručavanjem stope konverzije, u osnovi ćete smanjiti CAC na pola.

Pomoći će Vam pomoći da udaljite kupce od konkurencije

Možda to ne shvatate, ali što više posetilaca konvertujete, to više povređujete konkurenciju. Svaki posetilac kojeg ne konvertujete može da završi na web lokaciji konkurenta, što znači da kada poboljšate konverzije, odvodite potencijalne kupce iz konkurencije.

CRO Vam može pomoći da povećate marketinški budžet - s obzirom da povećavate profit povećavanjem stope konverzije, u svoj marketinški budžet možete uložiti više novca. Povećanim budžetom možete pojačati marketinške napore, što će zauzvrat dovesti još više posetilaca koje možete da konvertujete. 

Korišćenjem CRO možete povećati količinu onih posetilaca koji su konvertirani, stvarajući tako veoma lep ciklus kretanja prema gore.

Učiniće plaćeno oglašavanje efikasnijim

Plaćeno oglašavanje je odlična strategija - naročito ako ga koristite kao dodatak svojoj organskoj SEO strategiji. Ne samo da ga možete koristiti za povećanje izloženosti Vašeg brenda i privlačenje većeg broja posetilaca, već ga možete koristiti i za testiranje ključnih reči.

Međutim, plaćeno oglašavanje nije samo skupo (i sve skuplje), već je i izuzetno konkurentno. Verovatno se pitate kakve tačno ovo ima veze sa CRO.

Conversion Rate - VM Digital Blog - Photo by Ishant Mishra on Unsplash

Pa, način na koji plaćeno oglašavanje funkcioniše je da plaćate za sve posetioce koji stignu na Vašu web stranicu. Ako odu bez da su se odlučili, onda ste upravo potrošili taj novac. Poboljšavanjem stope konverzije učinićete da Vaše plaćene reklamne kampanje vrede novca koji u njih ulažete.

Pomoći će Vašoj web lokaciji da postane vrednija za ‘affiliates’

Ako Vam profit počne rasti, a marketinški napori se poboljšavaju jer imate više sredstava na raspolaganju zbog te dobiti, onda pogodite šta? Poslovne kompanije i potencijalni partneri će to primetiti i želeće deo kolača. I, naravno, ako rade sa Vama, onda ne rade za Vašu konkurenciju.

CRO će vam pomoći da izbegnete gubitak prosečnog posetioca - Uložili ste toliko truda u svoj mrežni marketing samo da biste svoju marku malo izložili i samo da biste pobudili interes potrošača, ne želite da sve to ode u nepovrat samo vidite posetioce kako napuštaju Vašu web stranicu bez da se odluče.

Ne zahteva veći budžet

Sve ove gore pomenute CRO pogodnosti ne donose mnogo koristi ako to ne možete priuštiti. Stvar je u tome što je CRO u osnovi besplatan. Napokon, kapitalizujete ono što već imate. CRO Vam samo pomaže da povećate trenutna ulaganja. U stvari, upotreba CRO-a je mnogo isplativija od pokušaja privlačenja novih posetilaca.

Ove CRO pogodnosti Vam sada izgledaju prilično dobro, zar ne? CRO nije neka magična strategija koja je nekako uspela da izmakne svima - zaista je sve u tome da shvatite da Vaša web lokacija uvek može da koristi poboljšanja.

CRO je metoda za identifikovanje problematičnih oblasti sa Vašom web lokacijom i njihovo popravljanje kako bi se poboljšali učinci Vaše web lokacije. To je tako jednostavno!

Naravno, šta je to i zašto bi to trebalo učiniti, jednostavno je - ali zapravo primena CRO-a zahteva određeni napor, posebno kada se uzme u obzir činjenica da postoji niz tačaka konverzije koje ćete morati pogledati i mnoštvo brojeva koji moraćete da drobite.

Može Vam pomoći da uhvatite jake potencijalne kupce

Ne koristite CRO za hvatanje apsolutno svih koji posete Vašu web stranicu, jer bi to iskreno bilo gubljenje vremena. Neće svi Vaši posetioci biti jaki potencijalni kupci, što znači da ako se oni posetioci, koji nisu kvalifikovani potencijalni kupci, odluče za Vašu listu e-pošte, trošićete resurse pokušavajući da ih negujete iako nikada nije postojala šansa da bili pretvoreni u kupce.

CRO se fokusira na optimizaciju conversion rate-a za posetioce koji vode visokokvalitetne klijente - ne samo za sve. To znači da kada ih uhvatite, imaju velike šanse da postanu kupci.

Zaključak - Spremni Ste Da Započnete Sopstveni Program Optimizacije Stope Konverzije?

Da li sve ovo zvuči previše? Neću da lažem: nije lako! Ako nemate dovoljno ljudi ili vremena da uložite u ovo, ili ako Vam se jednostavno ne da, sami unajmite nekoga ko Vam može pomoći. 

Ideja je pokrenuti dva procesa istovremeno: generiranje potencijalnih klijenata, s jedne strane, i poboljšanje Vaše web stranice, s druge strane. Definišite realne ciljeve, izmerite svoje rezultate i gledajte kako se Vaše stope konverzije u prodaji lete.

Za sve informacije, javite nam se na office@vmdigital.rs

P.S. Ako Vam se svideo ovaj text, slobodno ostavite komentar.

2021/03/16