L O A D I N G

Post

Šta Predstavlja Affiliate Marketing i Kako Se Koristi?

Autor: Milan Mušicki

Sigurno ste videli oglase poput- ‘Zaradite novac dok spavate!’ - Tako se većina nas upoznaje sa temom - Šta je Affiliate marketing i trebali biste biti dobro svesni kako sa njim da postupite.

Affiliate marketing se smatra jednim od najidealnijih pristupa za procenu automatizovanih prihoda, tj. ‘pasivnog prihoda’, koji se dalje zasniva na podeli profita i ovaj razlog je dovoljan da znate kako se radi ‘Affiliate Marketing’.

Šta Predstavlja ‘Affiliate Marketing’?

Affiliate marketing je taktika prodaje na mreži koja omogućava vlasniku proizvoda da poveća prodaju omogućavajući drugima koji ciljaju istu publiku  ‘affiliates’  da zarade proviziju preporučujući proizvod drugima.

Istovremeno, ‘affiliates’- ima omogućava da zarade novac od prodaje proizvoda bez stvaranja vlastitih proizvoda.

Drugim rečima: udruženi marketing podrazumeva upućivanje proizvoda ili usluge deljenjem na blog, društvene mreže ili web lokaciju. 

Affiliates zarađuje proviziju svaki put kada neko izvrši kupovinu putem jedinstvene veze povezane sa njihovom preporukom. Dobro urađena, ova prilika zasnovana na učinku može preći sa usputne gužve na profitabilno poslovanje spajajući Vam zdrav prihod.

Kako Funkcioniše ‘Affiliate Marketing’ ?

Referalni marketing traje stotinama godina. U dane pre interneta možda ste išli na događaje umrežavanja i delili vizit karte.

Affiliate Marketing Definicija - VM Digital - Photo by Austin Distel on Unsplash

Nada da ćete moći da pomognete kolegi polazniku tako što ćete mu dati trag koji bi rezultirao kupovinom. Učesnik kome ste pomogli u vođenju vratio bi Vam uslugu. 

U određenom smislu, referalni marketing je bio razmena vrednosti koja se može sažeti kao „vi mi pomozite i ja ću vam pomoći“.

Međutim, mnogo toga je prepušteno slučaju. Niste bili sigurni da li će kartice i potencijalni kupci koje ste delili dovesti do bilo kakve uzajamne koristi od onih kojima ste pomogli. Nije bilo jednostavnog načina praćenja izvora preporuke za te kupovine i kada su kupovine obavljene.

Da biste učestvovali u pridruženom marketinškom programu, trebaće Vam par koraka:

  • Pronađite i pridružite se ‘affiliate’ programu
  • Izaberite koje ponude za promociju
  • Pribavite jedinstveni ‘affiliate link’ za svaku ponudu
  • Podelite te linkove na svom blogu, platformama društvenih medija ili web lokaciji
  • Prikupite proviziju kad god neko koristi Vaše linkove za kupovinu

Provizije se dramatično razlikuju, u zavisnosti od kompanije i ponude. Na niskom nivou ćete zaraditi nešto manje od prodaje, ali, uz određene aranžmane, možete da zaradite mnogo više, obično prilikom promocije predavanja ili događaja.

Prednosti Modela ‘Affiliate Marketing-a’

Affiliate marketing nudi nekoliko pogodnosti povezanim kompanijama (tj. Vama), od kojih je jedna, njegova - lakoća. 

Vaša strana računice jednostavno uključuje rukovanje „marketinškom“ stranom izgradnje i prodaje proizvoda - edukacijom kupaca. Ne morate da brinete o težim zadacima, poput razvoja, podrške ili ispunjavanja ponude.

Affiliate Marketing i Kako se Koristi - VM Digital - Photo by Austin Distel on Unsplash

Affiliate marketing je mali rizik. Budući da se pridruživanje pridruženim programima ne naplaćuje, možete početi da zarađujete putem uspostavljenog pridruženog proizvoda ili usluge bez ikakvih ulaganja unapred. 

Takodje, može stvoriti relativno pasivan prihod putem provizije - idealan scenario za zaradu novca. Iako ćete u početku morati da uložite vreme u stvaranje izvora saobraćaja, Vaši ‘affiliate linkovi’ mogu i dalje pružati stabilnu zaradu. Naravno, to ne znači da treba da zapostavite i ostale vidove marketinga, o kojima smo više pisali ovde.

Affiliate marketing je jedna od najpopularnijih šema za monetizaciju vašeg veb sadržaja. To je takođe vrlo efikasna tehnika digitalnog marketinga koja može doneti koristi svim uključenim stranama. 

Uspešni planovi udruženog marketinga uključuju najmanje tri različite strane:

  • Advertisers (Oglašivači) - su kompanije ili pojedinci koji promovišu svoje veb lokacije, proizvode ili sadržaj koristeći povezane marketinške šeme
  • Publishers (Izdavači) - su blogeri ili webmasteri koji promovišu ponude ili web lokacije oglašavača za provizije ili pretplate
  • Consumers (Potrošači) - redovni su korisnici Interneta koji pregledavaju veb lokacije i klikću na povezane veze ili oglase 

Neke šeme affiliate marketinga uključuju i četvrtu stranu. Zove se mreža, a obično je pridružena platforma koja povezuje oglašavače i izdavače i izračunava proviziju izdavača..

Budući da je affiliate marketing već veoma popularan među izdavačima web sadržaja, gurui ovog vida marketinga često zaborave da pomenu prednosti koje ovaj koncept donosi oglašivačima, pridruženim mrežama i potrošačima.

Izrada Plana Za Promociju Vaše Affiliate Ponude

Da biste napravili dobru recenziju, najbolje je da budete lični. Podelite svoje iskustvo na svom blogu, u postu na društvenim mrežama ili u videu. 

Ako pišete ličnu recenziju, dajte iskreno mišljenje zasnovano na Vašem iskustvu i znanju o proizvodu. Što ste otvoreniji, to ćete biti autentičniji. Ljudima će biti ugodnije slediti Vaš savet ako osećaju da Vam mogu verovati.

Poverenje je ključni faktor u Vašim udruženim marketinškim naporima, jer ljudi moraju da vam veruju dovoljno da bi postupili u skladu sa Vašim preporukama. Nivo poverenja koji će Vam trebati da biste izvršili filijalnu prodaju zavisi od Vaše industrije i proizvoda koje preporučujete

Pored razmene iskustava, poverenje možete izgraditi ograničavanjem broja ‘affiliate-sa’ koje promovišete ili postajanjem samo za proizvode koje lično koristite i držeći se svog područja stručnosti.

Tipovi Affiliate Marketing Programa

Postoje razni tipovi Affiliate Marketing Programa, a mi ćemo sada  nabrojati samo neke od njih:

Content marketing programi - blogovi i web stranice

To su ljudi koji poseduju sopstvene web lokacije i oni koji takođe prave web stranice. Broj dostupnih webmastera je zapanjujući i svi imaju različit nivo stručnosti.

Sve što trebate je da im pošaljete uzorke proizvoda i zatražite da izvrše pregled koji će im pomoći da prošire vest o proizvodima.

Sve stvari o kojima blogeri pišu imaju tendenciju da se organsko rangiraju u pretraživaču. 

Prilično je važno potražiti blogera koji je spreman da promoviše Vaše proizvode ili Vašu kompaniju i njene usluge, jer će to pomoći da povećate svoj promet i na kraju broj konverzija koje ostvarite.

Coupon-site programs

Većina ljudi traži kupone raznih trgovaca. Ovo čini veb lokacije sa kuponima zaista važnom podružnicom za Vaše poslovanje.

Photo by Tamanna Rumee on Unsplash

Ove stranice se mogu ponašati poput mača sa dve oštrice, jer imaju jednake delove prednosti i nedostataka. Prednost je što ćete povećati promet na našoj web stranici i tako povećati prihod.

Nedostatak rada sa sajtovima sa kuponima je taj što će ove web lokacije iskoristiti organske rang liste povezane sa imenom Vaše kompanije i kodom kupona reči.

Loyalty Portals

Portali za lojalnost su u osnovi kompanije koje imaju veoma veliku bazu članova i sposobne su da izlože Vašu ponudu kao oglašivač svojim članovima, a ponekad mogu sadržati i politiku povrata novca.

Trenutno na tržištu postoji veoma mnogo portala za lojalnost koji rade na osnovu učinka, a koji možete izabrati da biste poboljšali svoje poslovanje.

Zaključak

Učinkovitim affiliate marketingom možete otkriti stavku koja Vam se sviđa, reklamirati je drugima i ostvariti malo dobiti za svaki posao koji konvertujete.

Sretni ste jer ste uživali u proviziji, a Vaš trgovac affiliate marketinga bio bi veseo u svetlu činjenice da imaju još jedan ugovor od klijenta do kojeg neće moći da dođu uobičajenim marketinškim procedurama.

Affiliate marketing brzo postaje centralni aspekt mnogih marketinških strategija, uglavnom zbog visokog iznosa Vašeg uloga koji druge strategije ne mogu ponuditi.

Kako tržište nastavlja da raste, koristi udruženog marketinga postaju očiglednije za preduzeća svih veličina i možemo očekivati da će sve više organizacija u budućnosti češće koristiti metodu.

2021/03/12