L O A D I N G

Post

5 Načina Kako Da Utvrdite Da Li Vaš SEO Funkcioniše?

Autor: Milan Mušicki

SEO ili optimizacija za pretraživače jedan je od najboljih načina da poboljšate rangiranje na stranicama rezultata pretraživača, tako da ćete lakše moći da ga pronađete na mreži.

Međutim, koristi od SEO-a ne događaju se preko noći, a u današnjem brzom svetu vlasnici preduzeća žele odmah da vide rezultate.

Dakle, dok čekate da Vam web stranica skoči na prvu stranicu u rezultatima pretrage, kako da znate da li SEO u međuvremenu radi?

Iako su analitički alati najbolji način da se utvrdi da li SEO funkcioniše, njegov uspeh i dalje može biti teško utvrditi. 

Istražićemo prepreke na putu koje čine zapleteno praćenje, faktore koji Vam mogu dati ideju o Vašem uspehu u SEO-u i SEO strategije za koje je zagarantovano da funkcionišu. Obuhvatićemo čak i alate pomoću kojih možete da proverite SEO.

SEO Metrike Koje Treba Pratiti

Merenje učinka je ključna komponenta u proceni uspeha SEO aktivnosti. To je kontrolni sistem koji nam pomaže da lako uočimo trend i smer kretanja, takođe, ovaj sistem pomaže nadređenima da kroz stvarne poslovne rezultate bolje razumeju uticaj SEO-a na poslovanje.

1. Organski Saobraćaj

Sav SEO napor na svetu je beskoristan ukoliko Vam zapravo ne donosi organski promet. Praćenje organskih sesija tokom vremena jedan je od najjačih pokazatelja SEO učinka. 

Mesečni porast broja posetilaca iz organske pretrage pokazuje da se Vaše rangiranje poboljšava (čak i za ključne reči koje niste ciljali).

Iako druge metrike mogu pokazati trendove, ova metrika Vam daje merljiv dokaz da Vaši napori zapravo dovode više posetilaca, potencijalnih klijenata i idealno konverzije.

Kvalitet saobraćaja pretrage, naravno, zavisiće od toga za koje ključne reči se rangirate i od toga kako definišete konverzije, o čemu ćemo razgovarati u sledećem odeljku.

Photo by Stephen Phillips - Hostreviews.co.uk on Unsplash

2. Rangiranje Ključnih Reči

Svima omiljena SEO pokazatelj - rangiranje ključnih reči.

Ključne reči po kojima se rangirate reći će Vam razne stvari:

  • Da li ciljate prave ključne reči ili ne - Ako vaše veb lokacije nigde nema za vaše ciljane ključne reči, onda morate da promenite strategiju prema manje konkurentnim ključnim rečima (bar za sada).
  • Da li Vaša stranica zapravo raste - Vremenom biste trebali da vidite kako se rangiranje poboljšava, kao i ukupan broj ključnih reči po kojima se Vaša web lokacija rangira. Rast u ove dve oblasti će Vam reći da Vaša web lokacija stiče autoritet i da Vaši postovi počinju da privlače više prometa.

Da li imate dobar poredak ključnih reči ili ne, nije toliko važno (posebno ako tek počinjete). Međutim, ono što je važno je da primećujete ili povećanje broja ključnih reči za koje se rangirate, ili da se pozicije na rang listi poboljšavaju.

Kada počnete da rangirate po više ključnih reči, to znači da ćete pokupiti longtail promet.

3. Metrike za Proces Izgradnje Linkova

Procenat uspeha u kontaktiranju vlasnika web lokacija - Stupanje u kontakt sa vlasnicima web lokacija i organizovanje objavljivanja članaka na blogu je metoda koja donosi visokokvalitetne veze.

Logično je da želimo pozitivnije odgovore na predlog za saradnju. Zbog toga Vam preporučujemo da merite uspeh i neprestano poboljšavate ovaj proces. Pokušajte da pronađete relevantnije web lokacije, personalizovano pristupite ličnostima ili ponudite članke višeg kvaliteta kako bi ste podigli Vaš off-page SEO.

Ukupan broj primljenih linkova - Pratite pokazatelje veza SEO alata i pokušajte da dobijete više linkova do svoje web lokacije. Naravno, uvek imajte na umu da ove veze dolaze iz izvora jačih autoriteta. Opšte je pravilo da količina linkova nije presudna za SEO, ali u praksi se pokazalo da na račun većeg broja linkova sa većeg broja domena brže postižete skok pozicija.

Photo by Myriam Jessier on Unsplash

Svakako, kvalitet linkova je uvek dominantan faktor za merenje uspeha aktivnosti izgradnje veza. Ne preporučujemo Vam da pribegavate povezivanju sa takozvanih „farmi veza“ radi količine. To su mesta na koja je lako ući na link, ali na njih utiče neželjeni sadržaj i sadržaj sumnjivog kvaliteta. Definitivno ne želite da se veza do Vaše stranice nalazi u takvoj kompaniji.

Broj linkova ka internim stranicama web sajta - Vaša početna stranica obično će biti povezani resurs. Međutim, početna stranica se možda neće rangirati za sve ključne reči koje su Vam važne. Bilo bi sjajno kada bi i interne stranice web stranice dobile „SEO moć“ putem veza sa drugih domena.

Ovaj odnos veza „home vs deep“ ukazuje Google-u da imate prirodnu datoteku linkova i da nema šablona u distribuciji linkova.

Spoljni linkovi koje vode do velikog broja stranica na Vašoj web lokaciji su garancija dugotrajnosti i doslednosti visokih pozicija ključnih reči za koje ste rangirani.

4. Merenje Korisničkog Iskustva

Važna brzina učitavanja stranica - Korisnicima nije dozvoljeno da čekaju učitavanje stranica na Vašoj web lokaciji. Ako umesto sadržaja ispred sebe vide samo beli ekran, onda postoji velika verovatnoća da će odustati od čekanja i napustiti Vašu web lokaciju. 

Sav trud da se visoko pozicionirate na ključnim rečima koje dovode do poseta tim stranicama pada u vodu, savet je da redovno testirate i optimizujete brzinu otvaranja stranice.

Vreme provedeno tokom posete - Veoma važna metrika korisničkog iskustva jer Vam daje podatke o kvalitetu sadržaja. Jedno je zadovoljiti algoritam i postići visoke pozicije, a sasvim drugo je zadovoljiti živu osobu koja poseti stranicu i troši Vaš sadržaj. 

Ako u alatima za analitiku saobraćaja vidite da korisnici provode samo nekoliko sekundi na Vašoj web lokaciji, onda je svakako vredno analizirati da li je Vaš sadržaj / ponuda u skladu sa očekivanjima tržišta.

Stopa odbijanja osnovnih stranica - Stopa odbijanja predstavlja podatak o procentu poseta koji pregledava samo jednu stranicu Vašeg sajta.. To je gruba definicija. 

Bilo bi malo finije ako, osim što pregledaju samo jednu stranicu, ovi korisnici ne preduzmu nikakve radnje na Vašoj web lokaciji. Jasno je zašto želimo da smanjimo bounce rate.

Ovo je još jedan pokazatelj koji pokazuje kvalitet rada agencije za digitalni marketing ili SEO konsultanta. Zašto stotine organskih poseta ako je stopa posete samo jedne stranice visoka? To znači da dobijate gotovo bezvredan promet.

5. Metrike Brenda

Procenat brendiranih ključnih reči u odnosu na sve ključne reči - Zamislite situaciju u kojoj se oni postavljaju u umove građanske grupe do te mere da više ne kucaju druge ključne reči već direktno ime Vašeg brenda. Ne postoji konkurencija za ove upite. Oni ne žele druge sajtove osim Vas.

Broj konverzija u brendirane ključne reči - Ova metrika je povezana sa prethodnom, pokazatelj je da korisnici guglaju ime Vašeg brenda kada su spremni za konverziju. 

SEO i 5 Načina Kako da Proverite Da Li Radi? VM Digital Blog - Photo by Myriam Jessier on Unsplash

Ako primetite da postoji najbrža fraza koja se nalazi u sadržaju Vaše kompanije u procesu izvršavanja konverzije, tada će oni sigurno obaviti zaseban posao.

Reputacija na naslovnim stranicama Google-a na brendiranim upitima - Ako korisnici pretražuju ime Vašeg brenda, bilo bi vrlo dobro da svi prikazani rezultati govore o Vama u pozitivnom ili neutralnom tonu. 

U najmanju ruku, morate prikazati komentare koji negativno prikazuju vašu kompaniju. Predlog je da se prati javno osećanje na markiranim upitima i da se radi na jačanju stranica koje govore o Vama u pozitivnom i neutralnom kontekstu.

Da li Znate da li Vaš SEO Radi?

U VM Digital-u imamo sve alate i znanje koji su vam potrebni da biste utvrdili da li vaša SEO strategija donosi rezultate, prema tome, slobodno nas kontaktirajte i pomoćićemo Vam.

Imamo potpun tim posvećen SEO-u i analitici, uključujući neke od glavnih lidera u industriji. U prošlosti smo ostvarili izvanredne rezultate za naše klijente, a sada ćemo to učiniti i za Vas!

2021/06/18