All I want for Christmas is: kvalitetna praznična kampanja
Možda vam se čini kao da je juče bio januar i da ste onda jednom trepnuli i već je stigao decembar, ali prijatelji naši, to vam je život.
Nemojte se brinuti, nećemo se baviti filozofijom života u ovom blogu, ali hoćemo onim što podrazumeva marketinški život na kraju svake godine. Dame i gospodo predstavljamo vam prazničnu kampanju.
Možda ste ove godine u fazonu da vam se to ne radi, razmišljali ste da se i ne cimate mnogo oko toga, pitate se da li imate resursa uopšte za to, imali ste tešku poslovnu godinu iiiii, verovatne imate neke svoje razloge zašto biste je ove godine možda zaobišli. Ali ipak razmislite još jednom.
Iako vam to možda prvo pada na pamet, praznične kampanje ipak ne moraju uvek da se svedu isključivo na klasične promocije, akcije, popuste, itd… One mogu podrazumevati mnogo više od toga, stoga navodimo pet razloga zbog kojih ne treba da propustite priliku da ih kreirate:
- Povećanje vidljivosti vašeg brenda
- Jačanje veze i odnosa sa vašim postojećim klijentima, podsticanje njihove lojalnosti vašem brendu
- Sticanje novih klijenata
- Prilika za kreativne kampanje koje mogu da odjeknu, pošalju snažne poruke, emotivne poruke i izdvoje vas u odnosu na konkurenciju
- Dobijanje korisnih podataka iz analize te kampanje koji vam mogu pomoći u daljem poslovanju
Šta nam je važno kod kreiranja strategije praznične kampanje? To je ono što je ipak skoro isto kao i kod drugih kampanja, a podrazumeva sledeće:
- Analiza i definisanje vaše ciljne grupe
- Analiza vaših prethodnih prazničnih kampanja, pa i korisni podaci iz analize drugih kampanja
- Definisanje ciljeva – šta želimo da postignemo, koju poruku šaljemo
- Gde se oglašavamo – Facebook, Instagram, Linkedln, X (Twitter), e-mail kampanje, Viber, SMS, tradicionalni mediji, bilbordi…
- Definisanje ključnih činilaca kampanje za analizu i prikupljanje podataka o uspešnosti kampanje
Kako da moja praznična kampanja bude uspešna, kad je u tom periodu svi imaju?
Naravno da odgovor leži u personalizaciji, koja se već godinama unazad nalazi u vrhu liste prioriteta kod kreiranja bilo koje strategije, pa je to slučaj i sa ovom, prazničnom. Ali, to nije sve. Ako ostanete sa nama u narednih par minuta dok čitate novi tekst, dobićete 8 saveta kako da vam praznična kampanja bude uspešna.
1. Uđite dublje u analizu vaše ciljne grupe
Kao što smo već rekli, praznici su period kada svi imaju kampanje i svi žele da dopru do što većeg broja ljudi. Dakle tu bi prva pretpostavka mogla biti da se obraćate svima, ali ne. Kod ovih kampanja je još važnije da uđete dublje u analizu vaše ciljne grupe.
Segmentirajte vašu postojeću ciljnu grupu i spram toga napravite marketinšku strategiju. Razložite sa vašim timom šta je ono što su razlike među ljudima koji čine vašu ciljnu grupu. Na osnovu tih razlika možete da napravite različite varijacije u vašoj marketinškoj kampanji – kako i na koji način im se obraćate, putem čega im se obraćate, šta je ono za šta su, od vaših proizvoda i/ili usluga do sada bili najviše zainteresovani, šta lajkuju, na kakve vidove pogodnosti reaguju itd…
2. Sve olakšajte, dajte nove pogodnosti
Verovatno ste već uložili velike napore da vaša usluga, bila ona u realnom svetu ili onlajn, bude najbolja moguća, ali praznična kampanja vam otvara nova vrata kada su u pitanju pogodnosti koje možete da ponudite klijentima.
Razmislite o opcijama koje možete da ponudite kako biste još više podstakli njihovu interakciju sa vama, pa na kraju i njihovu odluku o kupovini.
Omogućite im da se lakše prijave na vašu mejl adresu, podstičite prijavljivanje različitm pogodnostima, olakšajte plaćanje, osmislite neke nagrade igre, kupone, kodove… Ovo je važno ne samo zbog izazivanja konkretnih akcija i kupovine, već i zbog toga što i na taj način možete da prikupite korisne podatke, na osnovu kojih možete da prilagođavate vašu kampanju i korigujete ukoliko ima potrebe za tim.
3. Automatizacija je sve
Koliko je važna tokom cele godine, toliko je za vreme praznika njena vrednost neprocenljiva. Pošto naravno nećete znati gde vam je glava, kako od prazničnih kampanja i prodaje i generalno čitavog posla oko toga, tako i od privođenja godine kraju, izveštaja, završnih računa i ko zna čega sve ne, smatrajte automatizaciju vašim najboljim prijateljem.
Postavite automatske poruke za sve što možete: za dobrodošlicu novim klijentima, za nove ponude, za stare klijente koje želite da obavestite o svemu što ih može očekivati za praznike, o pogodnostima, poruke za recimo top 10 najboljih klijenata ili 20 najčešćih kupaca, za partnere sa kojima sarađujete, za čestitanje praznika…
Time pokazujete da vaš brend brine o svojim klijentima i partnerima. Možete promisliti čak i o slanju automatskih poruka koje bi ponudile slične ili povezane proizvode sa onim koje su vaši klijenti već kupili ili da podsetite one koji nisu dovršili kupovinu, da to učine i tu čak možete staviti neke pogodnosti kako biste doprineli finalizaciji kupovine.
4. Vodič za lakšu kupovinu tokom praznične kampanje
Ne zaboravite da niste samo vi u haosu na kraju godine. Svi su.
Finalizovanje poslovnih obaveza, slave, proslave, odlazak na putovanja, vreme sa porodicom i prijateljima…pa hajde makar da ta kupovina poklona, nekako, prođe lagano. Pomozite i sebi i klijentima u tome i napravite vodič za kupovinu spram vaše ciljne grupe.
Kako to možete da učinite?
Prilagodite vizuelni identitet sajta, napravite poseban odeljak na naslovnoj strani sajta koji se odnosi samo na prazničnu ponudu ili čak prilagodite celu naslovnu stranu sajta tome, kreirajte grupu od top 5, 10 ili koliko želite proizvoda, možete čak i da napravite nekoliko grupacija proizvoda spram toga kako ste grupisali vaše ciljne grupe, organizujte proizvode na osnovu cena, preuredite prodajni prostor…
To će im sve olakšati kupovinu, te će se brže i odlučiti za nju i dok će oni biti srećni jer ste ih „pogodili“ sa proizvodima, vi ćete biti srećni jer ste ciljano napravili prodajnu strategiju koja vam donosi rezultate. Dakle srećna praznična kupovina svima koji slave.
5. Poklon kartice su poklon svima
Možda ćete se pitati zašto smo njih posebno izdvojili, ali ako vam kažemo da je prošle godine izašao podatak da više od 60% onih koji dobiju poklon kartice troše više od vrednosti kartice, onda vam je, pretpostavljamo, jasno.
Poklon kartice su jedno od idealnih rešenja za sve – vi time dobijate još veću prodaju, oni koji se odluče da ih nekome poklone, ne moraju mnogo da mozgaju oko poklona, a oni koji ih dobiju mogu da kupe šta god požele, bez griže savesti, jer još ne troše svoje pare, te se upravo iz tih razloga pre odlučuju da kupe i još nešto od svojih para. Zato ovde pustite mašti na volju u dizajnu, pozicioniranju na samim prodajnim mestima, promociji poklon kartica itd…
6. Video is the king
Ne samo zbog toga što video i dalje zauzima mesto broj 1. kada je content u pitanju, već i zbog toga što video koji bi bio deo vaše praznične kampanje može da vam pomogne na više načina. Pre svega gledajte na taj video kao na mogućnost da podignete svest o vašem brendu i prisutnost istog na tržištu i kanalima koje koristite za komunikaciju – društvene mreže, e-mail kampanje, platforme, pa i tradicionalni mediji. Na taj način možete da podsetite na vrednosti na kojima je zasnovan vaš brend, kao i da uz pomoć vizuelnih elemenata, vašeg prepoznatljivog loga, boja koje inače koristite u vizuelnom identitetu, slogana itd… budete „prisutni u glavama“ vaših klijenata, kao i potencijalnih kupaca tokom perioda praznične kupovine. Drugo, uz pomoć ovog videa naravno možete da promovišete vaše proizvode, usluge, praznične akcije i ponude, nove proizvode ako su u planu, pogodnosti za kupce, itd…
Dobra ideja za video može da bude da se čak uopšte ne bavite svojim proizvodima i uslugama, već da radite čistu brend kampanju, u okviru koje biste poslali snažnu poruku, koja je u vezi sa vrednostima koje inače zastupate, a takođe u kontekstu praznika, kraja godine, okupljanja porodice i prijatelja, ukazivanja na empatiju, doniranje, humanitarne akcije…
Pre svega ovo pozitivno utiče na imidž vašeg brenda i prikazivanje vaše posvećenosti, brige o klijentima, o zajednici, ukazivanje na važne vrednosti u periodu kada svi nešto završavamo i otpočinjemo novo, makar to bila samo godina, a takođe može da poveća vašu vidljivost, jer je takav video content izuzetno „šerabilan“, te će se vaša ideja lako prenositi i van kruga vaše ciljne grupe.
7. Iskoristite benefite PPC reklamiranja za vašu prazničnu kampanju
PPC (Pay Per Click) kampanja vam ovde može biti od velike pomoći. VM Digital je o tome već pisao u jednom od prethodnih blogova, pa se možete detaljnije uputiti u to šta PPC kampanja predstavlja. Ono što je najvažnije za ovaj vid kampanje su ključne reči na osnovu kojih se kreira oglas i definisanje cilja, odnosno šta želimo tim oglasom da postignemo. To znači da je vrlo važno da PPC kampanja obuhvata Call to Action, odnosno da navodite klijente da načine neku akciju. Šta treba da učini, to određujete vi!
Zato je jako važno da ne budete preopširni, već jasni i koncizni. Dakle fokusirajte se i suzite vašu komunikaciju odnosno predmet oglasa maksimalno. U suprotnom stvara se šum i posetiocu nije jasno šta mu nudite, gubi pažnju, nastavlja dalje u potrazi za svojim rešenjem, a vaš oglas ostade ne kliknut.
Zašto nam PPC igra ulogu kod praznika? Pa pre svega u toj velikoj količini kampanja, informacija i „bombardovanja“ ljudi reklamama, oglasima, promocijama itd. PPC kampanja je nešto što će opet biti personalizovan vid komunikacije, dakle treba da znate kome i kako se obraćate, a uz to, PPC kampanje vam daju feedback da li vaša strategija radi pos’o ili ipak treba nešto menjati, jer rezultata nema. Pošto praznične kampanje imaju svoj rok trajanja, ovo će vam biti od velike važnosti, kako biste reagovali na vreme, a uz to možete dobiti odlične podatke za neke naredne kampanje ili narednu prazničnu kampanju.
8. I na kraju, ali ne i najmanje važno – bitan je tajming!
Razmislite kad krećete sa kampanjom, šta u koje vreme plasirate, da li delite kampanju na neke vremenske segmente, da li menjate dinamiku koju inače imate za postove na vašim digitalnim kanalima i sajtu…Sve to može biti važno.
Ako već niste krenuli, zavrnite rukave drugari i počinite.
Praznični ljubac od VM Digitala!


